مردم فرهنگی و هنردوست بالاترین ظرفیت کردستان هستند

استاندار کردستان گفت: بالاتر از همه ظرفیت‌ها و موهبت‌های استان کردستان، مردم فرهنگی، هنردوست، غیرتمند و مهمان‌نواز آن هستند که نمود آن را طی دو ماه اخیر با برگزاری جشن‌ها و اجتماعات باشکوه مردمی شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریواناظهار کرد: استان کردستان به لطف ظرفیت‌های کم‌نظیر و بی‌بدیلی که دارد، امروز به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده است و ما از این بابت بسیار خرسندیم که اهل این دیار و خادم مردمانی هستیم که به غایت فرهنگ‌مند، هنردوست، سخت‌کوش، مهمان‌نواز و از هر جهت مایه فخر و مباهات هستند.

وی افزود: شاید بالاتر از همه ظرفیت‌ها و موهبت‌های این دیار از زریبار زیبا گرفته تا هورامان کم‌نظیر و چشمه‌های خروشان و جنگل‌های انبوه آن، مردم غیرتمند و ارزشمند استان کردستان و کردها هستند.

استاندار کردستان ادامه داد: طی دو ماه اخیر جشن‌ها و اجتماعات بسیار باشکوهی در استان کردستان برگزار شده است که محور همه آن‌ها مردم استان بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال بعد از چند سال وقفه این جشنواره احیا و برگزار شد که امیدواریم در سال آینده با تمهید شرایط و مقدمات بهتر، برنامه‌ای باشکوه‌تر و با مشارکت جمع بیشتری از فرهیختگان و هنرمندان کشورهای دنیا را در مریوان شاهد باشیم.

مردم فرهنگی و هنردوست بالاترین ظرفیت کردستان هستند

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به نشان فرهنگی کردستان تبدیل شده است

رحمان هوشیاری، دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز در این مراسم اظهار کرد: حدود سه دهه از شکل‌گیری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می‌گذرد و در این مدت این جشنواره به یک برند و نشان فرهنگی در استان کردستان تبدیل شده است.

وی افزود: مهمان‌نوازی مردم مریوان بی‌نظیر است و آن‌ها بارها خانه و کاشانه خود را در اختیار هنرمندان و اهالی تئاتر گذاشته و به اهالی فرهنگ و هنر مهر و محبت داشته‌اند که آوازه جهانی نیز داشته است.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: همراهی مردم و مسئولان از ویژگی‌های بارز این جشنواره است که باعث شده است جشنواره همچنان تداوم پیدا کند.

وی تصریح کرد: امسال ۲۱۵ اثر از استان‌های سراسر کشور و ۲۵ اثر از کشورهای خارجی صاحب سبک تئاتر خیابانی، به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد.

به گزارش ایمنا، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از بیست‌وپنجم تا بیست‌ونهم مهرماه سال جاری با اجرای گروه‌های نمایشی و تئاتر در شهر مریوان استان کردستان برگزار شد.

کد خبر 697684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.