اجرای عملیات خط انتقال آب به منطقه زرکان میمه

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهرلایبید و روستاهای موته، لوشاب و حسن رباط در منطقه زرکان میمه آغاز شد.

به گزارش ایمنا، حسین اکبریان از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهر لایبید و روستاهای موته، لوشاب و حسن رباط در منطقه زرکان میمه خبر داد و اظهار کرد: عملیات انتقال آب به منطقه زرکان با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب برای جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری منطقه در دستور کار قرار گرفت این در حالیست که چندین سال است که مردم روستاهای این منطقه در زمان پیک مصرف با کمبود آب شرب مواجه می‌شوند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون آب شرب منطقه زرکان از طریق منابع محلی تأمین می‌شود اظهار داشت: با اجرای این خط انتقال به طول ۲۹.۵ کیلومتر، بخشی از کمبود آب منطقه حل شده و با کمک منابع محلی نیاز آبی این منطقه که بالغ بر ۴۰ لیتر بر ثانیه است به صورت پایدار تأمین می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری هزار و ۸۵۴ انشعاب آب در منطقه زرکان خاطر نشان کرد: هم اکنون آب شرب این منطقه از طریق ۵ حلقه چاه تأمین می‌شود که متأسفانه وقوع خشکسالی‌های پی در پی تأثیر بسیاری بر آبدهی این چاه‌ها داشته است بطوری که در حال حاضر آبدهی این ۵ حلقه چاه در مجموع ۲۰ لیتر در ثانیه است.

اکبریان اشاره کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است در صورت تأمین به موقع منابع مالی این پروژه تا پایان سال جاری در مدار بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 697628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.