اقدام حماس در طوفان الاقصی در حد معجزه بزرگ تاریخی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اقدام حماس در طوفان الاقصی در حد معجزه بزرگ تاریخ است، فلسطینیان با وجود اینکه در یک زندان بزرگ گرفتار شده‌اند اما با یاری خدا توانستند فعالیت‌های بزرگی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز_ جمعه بیست‌وهشتم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: فلسطینی‌ها با حفر تونل ۵۰۰ کیلومتری زیرزمینی و حمله از طریق زمین، هوا و دریا و غافلگیر کردن افسران صهیونیستی پیروزی حق بر باطل را به جهانیان نشان دادند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در طول مرزهای غزه یک دیوار دفاعی از بتون ساختند و ده‌ها نوع امکانات برای عدم عبور از این دیوارها تعبیه کرده‌اند افزود: فلسطینی‌ها هفت موضع این دیوار را با یاری خدا شکافتند و جهان را حیرت زده کردند.

امام جمعه اراک ادامه داد: در صورتی که اسرائیلی‌ها بخواهند به جنایت‌های وحشیانه خود در فلسطین ادامه دهند با پاسخ قاطع امت اسلام روبرو خواهند شد زیرا جوانان غیرتمند، تحمل یاغی‌گری‌های صهیونیست‌ها را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور هستند تصریح کرد: اقدامات دانش‌بنیان‌ها جز واجب‌ترین و مقدس‌ترین امور است و فعالان این عرصه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و مسئولان هم باید حمایت از آنها را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه افراد متخصص باید در حوزه خودکفایی، پیشرفت علمی، تکنولوژی و هوش مصنوعی گام بردارند گفت: مسئولان باید با حمایت‌های مادی و معنوی از مراکز پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و بهره‌گیری از مشاوران دفتر تحقیقاتی و استفاده از تجارب داخلی و بین‌المللی را مد نظر ویژه خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت تولید و لزوم توجه، حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از این بخش در کشور گفت: بخش تولید سایر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین باید کلیدی‌ترین مولفه‌ها مد نظر قرار گیرد و در قالب گفتمانی هدفمند برای اصلاح ساختار اقتصادی و رونق تولید تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: با حرکت چرخ تولید در کشور، بسیاری از مشکلات و بحران‌های اقتصادی رفع می‌شود.

وی با اشاره به حضور بیش از سه هزار نفر در کنگره گرامیداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: تحولی که توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در کشور ایجاد شد با عنایت الهی بود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه آثار و برکات حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی پس از ۱۰۰ سال همچنان مورد توجه عالمان دینی است گفت: حوزه علمیه امام خمینی (ره) یا مدرسه سپهداری اراک یکی از اولین حوزه‌های علمیه کشور و به نوعی مادر حوزه علمیه قم بشمار می‌رود که علما و بزرگان بسیاری در حوزه علوم اسلامی تربیت و به جامعه معرفی کرده و رونق این مرکز علمی در گرو تلاش‌های حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی است.

وی با اشاره سالروز ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهارکرد: یکی از اقدام‌های وجود مبارک امام حسن عسگری (ع) در عمر ۲۸ ساله خود بسترسازی برای وجود حضرت مهدی موعود (عج) بوده است.

امام جمعه اراک با اشاره به نزدیک بودن ایام وفات حضرت معصومه (س) اضافه کرد: شهر مقدس قم تربت پاکان و حرم اهل بیت (ع) است که وجود علمای بزرگ دین نظیر آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و امام خمینی (ره) همه از برکات شهر مقدس قم است.

وی با اشاره به اهدا دو هزار و ۷۰۰ جهیزیه توسط سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در روز گذشته هم ۲۳۰ جهیزیه توسط این نهاد توزیع شد که بسیار قابل تقدیر است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با گرامیداشت روز حافظ، عصای سفید و کارشناسان دادگستری گفت: کارشناسان دادگستری مایه امید ما هستند و امید می‌رود کارها را به صورت صحیح همراه با عدالت حقوقی و اجتماعی در زمینه گسترش عدالت و رضایتمندی عموم در جامعه انجام دهند.

کد خبر 697561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.