یک‌هزار دانش‌آموز از ۳۰ شهرستان محروم مهمان جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان بودند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم گفت: بیش از یک‌هزار دانش‌آموز از ۳۰ شهرستان محروم و کم‌برخوردار، مهمان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مقیمی امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم مهرماه_ در آئین تقدیر از حامیان و خادمان مناطق کم‌برخوردار در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه از ۳۵ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۲۴ دوره جشنواره در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امسال در خصوص سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اتفاق ویژه‌ای صورت گرفت و این جشنواره در مناطق محروم و کم‌برخوردار تقویت شد.

وی افزود: سال‌های قبل هم این جشن به مناطق محروم و کم‌برخوردار توجه می‌کرد، اما امسال در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با هماهنگی‌های گسترده، دو استان همسایه چهارمحال بختیاری و یزد هم از این جشنواره استفاده کردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم تاکید کرد: در استان اصفهان با بنیاد نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی‌هایی انجام شد و درمجموع ۳۰ شهرستان محروم و کم‌برخوردار اصفهان، امسال مهمان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودند و گروه‌های موسیقی محلی از شهرهای گلستان، خراسان رضوی، سنندج، خوزستان و کردستان بعد از ظهرها و شب‌ها به اجرای موسیقی می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان از ۳۰ شهرستان محروم و کم برخوردار، مهمان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودند.

مقیمی با بیان اینکه این کودکان در سنی قرار دارند که سن تجربه است، از این رو برنامه‌ریزی خاصی برای کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار در این جشنواره شد، گفت: کودکان و نوجوانان پس از تماشای فیلم، نماز جماعت ظهر و عصر را در کنار زمین چمن ورزشگاه نقش‌جهان اقامه کرده و پس از اقامه نماز، همه حاضران عکس‌های یادگاری با تندیس حاج قاسم سلیمانی می‌گرفتند، بعد از اقامه نماز و ترک ورزشگاه نقش‌جهان کودکان با شور و شوق خاصی پس از صرف غذا، سوار اتوبوس شده و به منطقه خود باز می‌گشتند.

وی افزود: در انتهای این ویژه‌برنامه، تقدیرنامه و گواهی حضور در جشنواره به همراه کیف لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان اهدا شد و زمانی که دانش‌آموزان متوجه این کیف‌ها شدند، خوشحالی زیادی از خود بروز دادند، حدود چهار روز این برنامه اجرا شد و صبح جمعه هم برنامه ویژه برای کودکان بهارستان شکل گرفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم تصریح کرد: این برنامه بسیار خوب بود، اما اتفاقاتی که برای کودکان فلسطین و غزه افتاد کام همه را تلخ کرد.

وی اضافه کرد: در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خادمان و حمایت‌کنندگان زیادی وجود داشتند و همه افراد کمک‌های بسیاری کردند و این جزو معدود تجربه‌هایی بود که برای این کار با وجود حجم زیادی که داشت هیچ جلسه حضوری شکل نگرفت و همه مکالمه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها تلفنی بود.

مقیمی گفت: امید است تا سال‌های دیگر هم به صورت جدی‌تر این جشنواره برای کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار پیگیری شود، این سخنان خلاصه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و در این زمان شهرداری به صورت کامل درگیر جشنواره بود.

کد خبر 697415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.