فروپاشی صهیونیست‌ها با گسترش الگوی انقلاب رقم خورده است

عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: امروز رژیم صهیونیستی شکست نظامی و اطلاعاتی و ضربه ترمیم ناپذیری خورده و فروپاشی آن با گسترش الگوی انقلاب رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی امروز _پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه_ در پیش کنگره بزرگداشت حاج شیخ کریم حائری در مصلی بیت‌المقدس اراک، اظهار کرد: این اقدام بزرگ توسط شاگردهای تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه حوزه‌های علمیه و رشته‌های عمیق تخصصی، تنها راه تمدن‌سازی دینی است، افزود: تمدن‌سازی اسلامی برنامه اولویت‌دار حوزه‌های علمیه است که باید تدوین و پیاده‌سازی رشته‌های تخصصی در تمام بخش‌ها مد نظر متولیان این مراکز علمی قرار گیرد و نقش حوزه‌های علمیه در تمدن‌سازی اسلامی بیش از پیش برجسته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی با بیان اینکه ریشه تمدن اسلامی، هجرت اهل بیت (ع) است، گفت: ریشه تمدن بزرگ اسلامی، هجرت امیرالمومنین (ع) به عراق و امام رضا (ع) به ایران بوده است که دو کانون تمدنی اسلامی ایجاد کردند که منجر به دو انقلاب سیاسی سیدالشهدا (ع) و انقلاب علمی امام صادق (ع) شده است.

وی با بیان اینکه اسلام توانست سابقه تمدنی را در کمتر از ۳۰ سال بدست آورد، افزود: جمهوری اسلامی هم در کمتر از سه دهه توانست بار دیگر تمدن اسلامی را به وجود آورد و از سایر تمدن‌ها پیشی گیرد.

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه امروز نگرانی دنیا این است که انقلاب اسلامی، تجربه پیامبر (ص) را تکرار کند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) کانون تربیتی برای جمعی از نیروهای جوان فعال انقلابی تشکیل داد و این کانون همه چیز را متحول کرد.

وی با اشاره به شخصیت عبدالکریم حائری اظهار کرد: این استاد بزرگوار از اراده‌ای پولادین برخوردار بود که توانست در حکومت پهلوی حوزه علمیه قم را تأسیس کند تا امروز تمام جهان اسلام از آن بهره‌مند شود.

دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی با بیان اینکه از جمله اقدامات آیت‌الله حائری در حوزه علمیه اراک تربیت مرواریدی همچنین امام راحل (ص) بود که پایه‌گذار انقلاب اسلامی شدند، ادامه داد: به برکت همان انقلاب کشور هم اینک به یک قدرت مطلق در تمام بخش‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حائری سیاستمداری عاقل و نیروی انقلابی در امتداد نگاه ارزشمند شیخ فضل الله نوری بود، ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید هوشیار باشند و اجازه ندهند که دشمنان ادعا کنند او سکولار بوده است.

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی با بمباران بیمارستان غزه سند نابودی خود را امضا کرد، تصریح کرد: تربیت شده‌های مکتب امام خمینی (ره)، نظیر حاج قاسم سلیمانی و تربیت شده مقام معظم رهبری وارد کارزار مبارزه با ظلم جهانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ولایت مطلقه که رمز موفقیت جمهوری اسلامی و نتیجه بیت شیخ عبدالکریم حائری است، گفت: ۳۶۹ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و از این مقالات ۱۱ کتاب تألیف شده و ۷ کتاب جدید هم در دست تألیف قرار دارد.

دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری ادامه داد: همچنین ۲۷ کتاب در رابطه با برکات وجودی حاج شیخ عبدالکریم حائری به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 697375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.