بازدید معاون رئیس جمهور از هفت پروژه نیمه‌تمام استان یزد

معاون رئیس جمهور گفت: هدف از این سفر یک روزه افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام و آماده افتتاح در استان یزد است که در طی دو سال اخیر با همت مسئولان استان آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود منظور در حاشیه افتتاح مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: هدف از این سفر یک روزه افتتاح طرح‌های نیمه تمام و آماده افتتاح در استان یزد است که در طی دو سال اخیر با همت مسئولان استان آماده بهره‌برداری شده است.

وی افزود: پنج طرح مهم در حوزه سلامت، ساخت بیمارستان، واحدهای تولیدی، اجرای پروژه‌های آبرسان و سایر طرح‌های تأمین آب افتتاح و هفت طرح دیگر در این حوزه‌ها نیز با تأمین منابع تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور گفت: مجموع اعتبار پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و در سایر پروژه‌های نیمه تمام ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که در راستای تکمیل آن تأمین منابع صورت خواهد گرفت.

منظور با بیان اینکه هدف دولت تکمیل طرح‌هایی است که سال‌ها بر زمین مانده است، اضافه کرد: پروژه‌های نیمه تمام باید سرعت گرفته و در مرحله بهره‌برداری قرار بگیرد.

افتتاح مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی یزد

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی یزد از سال ۹۶ شروع به کار کرده اما در مدت دو سال اخیر سرعت گرفته، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی از مجموع مخازن ۲۰۰ هزار مترمکعبی این مجموعه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان تکمیل شده و به شبکه آبی استان یزد متصل شده است.

استاندار یزد گفت: اجرای مخازن ۲۰۰ هزار مترمکعبی یزد معادل تمام مخزنی است که از ابتدای انقلاب تاکنون اجرا شده و تاب‌آوری و پایداری آب استان یزد را از ۱۸ ساعت به ۲۴ ساعت در تابستان و در زمستان تا ۴۵ ساعت افزایش می‌دهد.

فاطمی تصریح کرد: امیداست که تنش آبی در همه استان‌های کشور به ویژه استان کویری یزد برطرف شود.

کد خبر 697346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.