توسعه آبیاری نوین از اهداف بخش کشاورزی خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی توسعه آبیاری نوین را از اهداف بخش کشاورزی استان دانست و گفت: بدون استفاده از علوم روز نمی‌توان بهره‌وری را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ در آئین تجلیل از برگزیدگان کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: رهبر انقلاب در سفر به خراسان شمالی کشاورزی را یکی از اولویت‌های اصلی استان دانستند، بنابراین باید سمت و سوی اقدامات توسعه‌ای استان به این حوزه باشد.

وی افزود: کشاورزان در بعضی تصمیمات آسیب می‌بینند که این موارد را باید کاهش داد، اما گاهی به‌ناچار باید تصمیمات سختی گرفت.

استاندار خراسان شمالی توسعه آبیاری نوین را یکی از اهداف استان دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌وری کشاورزی از طریق علوم روز اتفاق خواهد افتاد. بخش عمده آب استان و کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که باید از طریق آبیاری نوین این میزان را کاهش داد.

حسین‌نژاد با تاکید بر استفاده از ایده‌ها و تجربه‌های جدید در توسعه بخش کشاورزی ادامه داد: بذر و کود مناسب و بهره‌مندی از تجربیات موفق منجر به افزایش راندمان کشت می‌شود.

وی آموزش را رکن مهم توسعه کشاورزی استان دانست و ادامه داد: طی سال‌های اخیر بر اثر بی‌توجهی به کشاورزی بسیاری از زمین‌های کشاورزی را از دست دادیم، در حالی که باید روستا را مولد می‌کردیم و با آموزش می‌توان بهره‌وری بخش کشاورزی را رونق داد.

کد خبر 697104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.