بهترین شهر اروپایی از نظر برابری درآمدی

منطقه والونی بلژیک از نظر برابری درآمد یکی از بهترین‌ها در سراسر اروپا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنا بر آخرین گزارش‌ها از وضعیت برابری درآمد مشخص شد منطقه والونی نه‌تنها در اروپا که در سراسر جهان یکی از برابرترین سیستم‌های درآمدی را دارد و به‌شدت بر اصل مساوات پرداخت حقوق پای‌بند است. این دستاورد در والونی سابقه‌ای طولانی‌مدت دارد.

برابری درآمد با «ضریب جینی» اندازه‌گیری می‌شود که معیاری اقتصادی برای نشان دادن نابرابری درآمد یا ثروت در سراسر یک کشور یا منطقه به‌شمار می‌رود و ضریب آن از صفر (نشان‌دهنده برابری کل درآمد) تا یک (تمرکز کل درآمد بر قشری خاص) متغیر است.

بر اساس آخرین آمار، شاخص جینی والونی در سال ۲۰۲۲ برابر با ۰.۲۴۲ بوده است. چنین پارامترهایی این منطقه از بلژیک را با آن دسته از کشورهای اسکاندیناوی هم‌تراز می‌کند که به‌واسطه جوامع برابری‌طلب خود شناخته می‌شوند.

شاخص جینی در والونی حداقل طی دهه گذشته کاملاً ثابت بوده است که این امر در مورد منطقه هلندی زبان بلژیک - فلاندر نیز صدق می‌کند. این منطقه از نظر برابری درآمد تقریباً نرخ‌های مشابهی با والونی دارد. با این حال نرخ برابری در پایتخت آن یعنی بروکسل، با شاخص جینی ۰.۳۴۵ بسیار پایین‌تر است.

ثابت بودن نرخ خطر فقر در منطقه والونی بلژیک

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که نرخ خطر فقر نیز در میان ساکنان والونی ثابت است. این حقیقت عاملی محسوب می‌شود که باید با جدیت بیشتری به آن پرداخته شود. نرخ قرار داشتن در معرض خطر فقر، سهم جمعیت ساکن در هر خانوار را اندازه‌گیری می‌کند که درآمد خالص آن‌ها زیر آستانه یا خط فقر یعنی ۶۰ درصد از متوسط درآمد ملی قرار دارد و نرخ آن در والونی برابر با ۱۷.۸ درصد و نسبتاً ثابت است.

علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد که تقریباً مانند برابری درآمد، سهم فقر در جمعیت این منطقه در طول سال‌ها تثبیت شده است. ۱۳.۴ درصد از مردم والونی در سال ۲۰۲۲ در شرایطی زندگی می‌کردند که به‌عنوان فقر پایدار توصیف می‌شد. این بدان معناست که این افراد حداقل در دو سال از سه سال گذشته زیر خط فقر زندگی کرده‌اند. این امر می‌تواند تأثیر بالایی بر ایجاد مانع برای تکاپوی اجتماعی داشته باشد و به‌عنوان تسریع‌کننده نابرابری‌های اجتماعی و درآمدی در آینده عمل کند.

بهترین شهر اروپایی از نظر برابری درآمدی

کد خبر 697064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.