مشخصات بمبی که به بیمارستان المعمدانی اصابت کرد + فیلم

یک خبرگزاری در ترکیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با بمب MK-84 که آمریکا داده بود، بیمارستان غزه را هدف قرار داده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری «راسن پرس» ترکیه، مشخص شد که رژیم صهیونیستی با بمب MK-84 که از آمریکا دریافت کرده بود، بیمارستان غزه را هدف قرار داده است.

این خبرگزاری‬ مدعی‬ شد: ‬مارک ۸۴ یک بمب ساخت آمریکا است. این بزرگترین از سری Mark 80 است. ساختمان‌های بزرگ، کارخانه‌ها، مراکز نیرو، پل‌ها، پناهگاه‌های زیرزمینی و آشیانه‌های هواپیما اهداف اصلی بمب‌های سری MK-84 هستند. این یکی از بزرگترین مهمات در میان مهمات F-16 است.

‏بمب MK-84 می‌تواند دهانه‌ای به عرض ۱۵.۲ متر و عمق ۱۱ متر ایجاد کند. قطر مخرب این بمب که می‌تواند به ۳۸۰ میلی‌متر فلز نفوذ کند، ۳۳۶ متر است.

گفتنی است در پی انتشار خبر حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که تاکنون به شهادت دست کم ۱۰۰۰ نفر منجر شده است، مردم در نقاط مختلف ایران و جهان در واکنش به این جنایت و کشتارجمعی به خیابان‌ها آمده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل پس از این جنایت، مدعی شد که این حادثه در نتیجه پرتاب ناموفق سازمان جهاد اسلامی فلسطین اتفاق افتاده است. این ادعا در حالی مطرح شد که «هانیا نفتالی» خبرنگار مرتبط با نتانیاهو در صفحه توئیتر خود اعتراف کرد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی حمله کرده است، اما دقایقی بعد با فشار دفتر نخست‌وزیری مجبور به حذف توییت خود شد.

مشخصات بمبی که به بیمارستان المعمدانی اصابت کرد + فیلم

کد خبر 696899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 0
    ننگ بر کشورهای عربی بی غیرت که سکوت کرده‌اند به فلسطین سلاح بدهید