۱۲۰ خدمت به مددجویان ارائه می کنیم/ خودکفایی و توانمندسازی خانوارها در اولویت کاری

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) از ارائه بیش از ۱۲۰ خدمت به مددجویان تحت پوشش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر صباغیان امروز_ سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در آئین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، از کمیته امداد به عنوان مولود با برکت انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: امام راحل در ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل کمیته امداد را صادر کردند.

وی افزود: این فرمان تاریخی نشان می‌دهد که یکی از مهمترین دغدغه‌های امام راحل در همان روزهای نخست انقلاب کمک به محرومان و نیازمندان بوده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به خدمات بی‌نظیر کمیته امداد در طول بیش از چهار دهه فعالیت آن گفت: در حال حاضر کمیته امداد ۱۲۰ نوع خدمت از جمله در بحث مسکن، آموزش، درمان، فعالیت‌های فرهنگی، اشتغال و … به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در گرو همکاری دیگر دستگاه و نهادها است، گفت: قطعاً اگر کمک‌ها و حمایت‌های مجلس و دولت نباشد، قادر به ارائه این حجم خدمت نخواهیم بود و در دولت سیزدهم این همکاری‌ها تشدید شده است.

صباغیان افزود: خوشبختانه در حال حاضر هم مجلس و هم دولت نگاه ویژه‌ای به کمیته امداد دارند و از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به این نهاد استفاده می‌کنند تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به محرومان و نیازمندان ارائه کنیم.

وی همچنین با تقدیر از خدمات ارزشمند پیمان ترکمانه مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: ایشان حقیقتاً مدیری امانت‌دار و فسادستیز بود و توانست هم اصلاح و هم تحول را در بدنه کمیته امداد استان ایجاد کنند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی ره از رضا طاهری مدیرکل جدید کمیته امداد استان کرمانشاه هم به عنوانی مدیری شایسته یاد کرد و افزود: ایشان پیش از این مدیرکل کمیته امداد استان ایلام بود و از امروز مدیریت این نهاد در استان کرمانشاه را برعهده دارد و امیدواریم مسیر مدیریت قبلی را پرقدرت‌تر ادامه دهد.

وی در تشریح اولویت‌های مدیرکل جدید امداد استان گفت: انتظار داریم افراد واجد شرایط به درستی و با دقت شناسایی شوند تا بتوانیم منابعی که در دست ما امانت است را به درستی به افراد نیازمند برسانیم.

صباغیان همچنین توانمندسازی را اولویت دیگر مدیرکل جدید استان عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید ویژه دارند که کمک‌های امداد بتواند به توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای تحت پوشش منجر شود و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 696870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.