۴ میراث فرهنگی ایران در صف ثبت جهانی

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی گفت: ۲۷ اثر در حوزه میراث ملموس و ۲۱ اثر در حوزه ناملموس از ایران ثبت جهانی شده که در چند ماه آینده نیز چهار اثر دیگر نیز ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دارابی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی ناملموس اظهار کرد: گاهی اوقات میراث فرهنگی ملموس در طول زمان از بین می‌رود اما میراث ناملموس با فرهنگ، آداب و رسوم و اعتقادات ما گره خورده و در این راستا این میراث نقشی مؤثر در صیانت از داشته‌های بشری دارد.

وی ادامه داد: بیش از دو دهه از ثبت پرونده‌هایمان در عرصه جهانی جا ماندیم اما امروزه ۲۷ اثر در حوزه میراث ملموس و ۲۱ اثر در حوزه ناملموس ثبت جهانی شده که در چند ماه آینده نیز چهار اثر دیگر نیز ثبت خواهد شد و در این راستا جزو ۱٠ کشور برتر دنیا هستیم.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: رابطه معناداری میان آمار پرونده‌های ثبت جهانی با توسعه گردشگری دارد و در این راستا این نشست نیز با هدف این موضوع برگزار شد تا در بلایای طبیعی به افزایش تاب‌آوری و انتقال تجربه منجر شود.

کد خبر 696849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.