همکاری‌های بین‌المللی راهی برای پاسخ به چالش‌ها است

مشاور جهانی یونسکو گفت: تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهانی است و تنها راه برای پاسخ دادن به این چالش همکاری در سطح بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ژانت بلیک شامگاه سه‌شنبه_ بیست‌وپنجم مهرماه_ در آئین افتتاح همایش بین‌المللی میراث ناملموس اظهار کرد: حدود بیست سال قبل حمایت از اجرا کردن کنوانسیون میراث ناملموس را آغاز کردیم و در این راستا خوشحالم که متخصصان و اعضای خانواده میراث فرهنگی ناملموس در این جلسه گرد هم جمع شده‌اند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی امروز یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهانی است و تنها راه برای پاسخ دادن به این چالش همکاری در سطح بین‌المللی است.

رئیس مؤسسه باغ پارسی میراث زنده و مشاور جهانی یونسکو عنوان کرد: میراث فرهنگی ناملموس به‌عنوان یک منبع کلیدی و در زیر منطقه آسیای غربی و مرکزی این دانش سنتی بسیار قوی است و در این راستا تلاش می‌کنیم اطلاعات مناسبی را به دنیا ارائه دهیم.

وی گفت: بسیار خوشحالیم که جایگاه سازمان‌های غیردولتی در این جلسه پررنگ است و در این راستا از وزارت میراث فرهنگی تشکر می‌کنیم.

بلیک بیان کرد: در این دو روز خواهیم دید جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در سطح ملی و بین‌المللی پررنگ شده و مطمئنیم این همایش، شروعی مناسب است و خوشحالیم این گام در سرزمین ایران و شهر اصفهان آغاز شد.

کد خبر 696834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.