برداشت زعفران مرغوب از مزارع کاشان

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: هم‌زمان با فرارسیدن هفته‌های پایانی مهر، فصل برداشت زعفران مرغوب از مزارع روستای دارالسیاده علوی از توابع بخش نیاسر کاشان آغاز شد.

علی محلوجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از هر هکتار شش کیلوگرم محصول برداشت و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۵۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

وی افزود: روستای علوی بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در منطقه کاشان است و نزدیک به ۵۰ هکتار زمین زیرکشت زعفران در این روستا قرار دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه از هر کیلوگرم گل زعفران ۲.۵ مثقال زعفران به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: برداشت زعفران در کاشان از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

محلوجی اضافه کرد: هر هکتار زعفران زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم می‌کند و پیاز زعفران پس از کشت تا هفت سال قابلیت گلدهی دارد و روش تکثیر آن از طریق پیاز است.

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: زعفران یا همان طلای سرخ را نه تنها ایران بلکه همه دنیا با سرزمین خراسان می‌شناسند، در حالی که زعفران به عنوان یک محصول گران‌بها و ارزشمند و دارای خواص ارزشمند غذایی مختص یک استان و منطقه نیست، بلکه در استان اصفهان نیز مناطقی است که زعفران با کیفیت عالی کشت و برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت زعفران با کیفیت از روستای علوی گفت: زعفران باکیفیتی در کاشان و در یکی از روستاهای این شهرستان در سطح استانداردهای جهانی کشت و برداشت می‌شود.

کد خبر 696595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.