اکتشاف مواد معدنی در سه نقطه از کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت ایمیدرو

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شرکت ایمیدرو اکتشاف مواد معدنی در سه نقطه از استان را بر عهده گرفته‌است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری روز _دوشنبه، بیست‌وچهارم مهرماه_ در نشست ماده ۲۴ مکرر قانون معادن سال ۱۴۰۲ که به موضوع اکتشاف معادن توسط شرکت ایمیدرو اختصاص داشت، اظهار کرد: شرکت ایمیدرو اکتشاف مواد معدنی در سه نقطه در استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده گرفت.

وی افزود: مناطق «خونگاه» شهرستان دنا، «ده برآفتاب»، «بیلوخر» شهرستان مارگون، «کوه سیاه چرام» و «کوه لار» برای اکتشاف معرفی شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای واگذاری‌ها با حضور اعضای جلسه رأی‌گیری انجام گرفت که دو مورد «خونگاه و ده برآفتاب» برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای عالی محیط‌زیست ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای معادن با اکتشاف معادن در سه منطقه توسط شرکت ایمیدرو موافقت کردند، تصریح کرد: استان ظرفیت خوبی در حوزه معادن دارد که از جمله آن می‌توان به کارخانه فسفات چرام اشاره کرد.

عسکری خاطرنشان کرد: بوکسیت معدن چرام به جاجرم می‌رود و همه گردش مالی این معدن برای استان مربوطه است و سهم استان از این معدن فقط خرابی جاده‌ها است.

وی با بیان اینکه شرکت ایمیدور به دنبال اکتشافات در این مناطق است، افزود: در این مرحله تنها به دنبال اکتشاف ظرفیت‌های معدنی هستیم و کار اکتشاف هم مشکلی برای محیط زیست ندارد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه از وجود معارضات اجتماعی در برخی طرح‌های اقتصادی، گفت: ممانعت از انجام برخی کارها موجب عقب‌ماندگی استان می‌شود و چنانچه در انجام کارها سنگ‌اندازی شود؛ نمی‌توانیم در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه استان گام برداریم.

کد خبر 696474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.