استفاده از ظرفیت‌های هنر تئاتر برای انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی

در نشست مشترک دبیر بیست‌ و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت ترویج فرهنگ شهروندی در قالب هنر تئاتر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در نشست مشترک دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به ظرفیت‌های هنر تئاتر برای انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی گفت: تئاتر می‌تواند در تقویت فرهنگ شهروندی مؤثر باشد و در این حوزه بیش از گذشته نقش‌آفرینی کند.

وی از تلاش‌های هنرمندان استان برای خلق تولید آثار آئینی و اجتماعی قدردانی کرد و افزود: فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی با وجود مشکلات اقتصادی، جای قدردانی دارد و ما هم وظیفه داریم از آثاری که با موضوع حضرت معصومه (س)، روز قم، فرهنگ شهروندی و دفاع مقدس تولید می‌شود، حمایت کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم تصریح کرد: سازمان در سال‌های گذشته نیز در برپایی جشنواره استانی تئاتر قم و اجرای نمایش «قهرمان» و «فصل شیدایی» مشارکت داشت و امسال نیز متناسب با ظرفیت‌های این سازمان، از جشنواره استانی تئاتر قم حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.

طباطبایی‌نژاد از آمادگی این سازمان برای اهدای جایزه ویژه فرهنگ شهروندی خبر داد و تصریح کرد: چنانچه آثار امسال جشنواره با موضوع حضرت معصومه (س)، روز قم و در حوزه فرهنگ شهروندی باشد، به‌طور ویژه مورد حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قم قرار خواهند گرفت و آمادگی داریم جایزه ویژه‌ای را نیز در این بخش به گروه برتر اهدا کنیم.

وی افزود: ما می‌توانیم برای راه‌اندازی «خانه تئاتر» در سازمان فرهنگی شهرداری قم هم‌فکری و تعامل داشته باشیم و در کنار مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حوزه هنری، به پویایی و حمایت از آثاری که متناسب با مأموریت‌های این سازمان است، کمک کنیم.

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم به دبیری صدیقه مشایخی در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و عکس تئاتر برگزار خواهد شد.

صدیقه مشایخی، دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم نیز در این نشست در خصوص نحوه برگزاری و استقبال هنرمندان استان از این رویداد در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و عکس تئاتر خبر داد که در بخش خیابانی آثار بسیار خوبی در راستای اهداف سازمان شهرداری در حال تولید هستند.

دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با تاکید بر ضرورت حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قم از این جشنواره گفت: جشنواره با موضوع آزاد اعلام فراخوان شد، اما آثاری که با موضوع شعار سال، موضوعات دینی و ارزشی، سبک زندگی، دفاع مقدس، امیدآفرینی، آسیب‌های اجتماعی و روز قم و فرهنگ شهروندی تولید شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند داشت.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از جشنواره تئاتر قم به عنوان مهم‌ترین رویداد استانی این هنر گفت: هنرمندان تئاتر انتظار دارند سازمان فرهنگی شهرداری به‌طور ویژه‌تری این رویداد استانی را مورد توجه قرار دهد و نسبت به دوره‌های پیشین حمایت ویژه‌تری داشته باشد.

دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم می‌تواند در اجرای عمومی نمایش‌ها و تبلیغات محیطی از گروه‌های نمایشی و جشنواره حمایت کند.

به گزارش ایمنا، نشست مشترک صدیقه مشایخی دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و مرتضی عقیقی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم با سیداحمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم به‌منظور تبادل نظر و هم‌فکری در جهت برگزاری کیفی‌تر و تأثیرگذارتر این رویداد هنری برگزار شد.

کد خبر 696436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.