تداوم رشد اقتصادی در کردستان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد

استاندار کردستان سرمایه‌گذاری را نیاز مبرم توسعه اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی در این زمینه خوب عمل کرده‌اند و ساختاری که به عنوان شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی ایجاد شده بسیار کمک‌کننده و تسهیل‌گر بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _یک‌شنبه بیست‌سوم مهرماه_ در جلسه سازمان بازرسی استان کردستان با بیان اینکه سازمان بازرسی استان در یکی از بهترین دوره‌های خود در کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: مسئولان سازمان به‌ویژه رئیس این سازمان و به تبع آن بازرسی کل استان کردستان با رویکردی نو اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند.

وی با ذکر اینکه توفیق در گرو وفاق و همدلی حاصل می‌شود، گفت: نقطه قوت استان در دوره جاری همین برادری و همدلی است که بین مدیران در راستای توسعه و پیشرفت در همه شاخص‌ها وجود داشته و در عین حال تلاش جهت سلامت اداری و مبارزه با فساد که یکی از رویکردها و تأکیدات ریاست جمهوری است، مورد توجه قرار دارد.

استاندار کردستان تصریح کرد: اگر هم آهنگی، هم نوایی و هم‌دلی در مجموعه‌های نظارتی و اجرایی وجود نداشته باشد و هر کس به زعم خویش عمل کند و با برداشت خاص خود حرکت کند، قطعاً تصادم و اصطکاک پیش می‌آید و در نهایت مردم و منافع استان مورد آسیب قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز مجموعه دستگاه‌های نظارتی در کردستان گره‌گشا، تسهیل‌گر و در گره‌گشایی از دستگاه‌های اجرایی جلوتر و مانند طبیب دوار به دنبال حل مشکلات هستند.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه اگر مدیر اجرایی خیالش بابت همراهی دستگاه نظارتی آسوده نباشد، کارها به خوبی پیش نمی‌رود، افزود: نتیجه این تعامل و همدلی خدمت به مردم شریف استان است که همواره حامی و پشتیبان دولت در همه عرصه‌ها بوده‌اند و لیاقت بیشتر از این‌ها را دارند.

وی در ادامه سرمایه‌گذاری را نیاز امروزی توسعه اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی در این زمینه خوب عمل کرده‌اند و ساختاری که به عنوان شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی ایجاد شده بسیار کمک کننده و تسهیل‌گر بوده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز استان در مسیر خوب توسعه و پیشرفت قرارگرفته است، تصریح کرد: حرکت کردستان به سمت و سوی پیشرفتِ حداکثری مدنظر ماست و این مهم مستلزم همراهی مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه دولتمردان و مسئولان عالی کشور به استان توجه ویژه‌ای دارند لذا اقدامات مطلوبی در زمینه‌های عمرانی و اقتصادی استان صورت گرفته است، اضافه کرد: در هفته‌های آینده، ۱۲ پروژه کلان عمرانی در سفر رئیس جمهور به کردستان، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار عملکرد عمرانی استان، تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی مشاهده می‌شود و آمارها با مقیاس دلاری و ریالی با دوره‌های قبل قابل قیاس نیست لذا این امر با وجود تنگناها و مشکلات مالی و اقتصادی فراوان، تحریم‌ها و عدم تحقق درآمدهای دولت نشانه توجه دولت به کردستان است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن در یک سال گذشته، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون آماده تحویل است، افزود: با توجه به اینکه توسعه خط ریلی، توسعه اقتصادی استان را به همراه دارد و ۲۵ درصد تخصیص‌های سفر رئیس جمهور محترم در حوزه راه‌آهن هزینه شد.

کد خبر 696197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.