صدور ۱۷ هزار پروانه ساختمانی روستایی در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طی دو سال گذشته ۱۷ هزار پروانه ساختمانی روستایی در گلستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا سیدمحمد حسینی صبح امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۱۷ هزار پروانه ساختمان روستایی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان صادر شده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۰۰ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی و ۱۳ هزار نفر آنها منجر به انعقاد قرارداد شدند و در حال حاضر اجرای عملیات ساخت برای ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی آغاز شده است.

وی افزود: در حوزه شهری نیز با توجه به رفع مشکلات و چالش‌هایی همچون تأمین زمین و پرداخت تسهیلات بانکی سه پروژه ۱۸۰ واحدی در سایت زیتون و ۴۸۸ واحدی در سایت آرامش با بیش از ۳۱ درصد در حال اجرا است و برای سایت جدید آسایش نیز ۸۸۸ پروانه ساختمانی صادر و در حال تجهیز کارگاه است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطر نشان‌کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از شهر گمیشان آغاز شده و عملیات فونداسیون ۵۰ واحد مسکونی به صورت ویلایی و در یک طبقه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ ۹۶ واحدی در گنبدکاووس با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و عملیات اجرایی ۲۱۰ واحد دیگر در این شهرستان آغاز شده است.

حسینی گفت: در حوزه شهری در مجموع سه هزار واحد مسکن شهری در حال اجرا بوده که از این تعداد هزار و ۷۹۰ واحد در مراحل مختلف فونداسیون، اسکلت یا سقف است.

وی افزود: از تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز و بانک‌های عامل تقاضا داریم همچون گذشته ما را در اجرای این طرح یاری کنند.

کد خبر 696031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.