منطقه ۱۱ کمترین میزان حریق و تصادفات را داشته است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مناطق ۱۰ و ۱۱ شهرداری این کلان‌شهر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان آتش‌سوزی را دارد، همچنین منطقه پنج بیشترین و منطقه ۱۱ کمترین میزان حوادث را داشته و بیشترین و کمترین تصادفات به ترتیب در مناطق شش و ۱۱ رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان و در ارائه گزارش کارگروه ایمنی، آتش‌نشانی و امداد و نجات این ستاد اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۷۵۵۴ عملیات انجام شده است که از این تعداد ۴۳ درصد مربوط به حادثه، ۴۰ درصد حریق و ۱۷ درصد خدمات ایمنی که به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری، جان ۳۲۱۰ شهروند نجات داده شده است، افزود: ۵۴ درصد این افراد آقایان و ۴۶ درصد خانم‌ها هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین افرادی که دچار حادثه شده‌اند، بین سنین ۳۰ تا ۳۴ هستند، تصریح کرد: روزهای چهارشنبه بیشترین اعلام حادثه ثبت شده است، همچنین بین ساعات ۱۲ تا ۱۴ بیشترین فراوانی وقوع حوادث را در سطح شهر داریم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار حوادث در شش ماه اول سال، محبوس شدن در آسانسور بوده است، گفت: مهار و نجات حیوانات، محبوسی در اماکن، تصادفات، گیرکردن حلقه در انگشت، نشت آب و آب‌گرفتگی، سقوط یا احتمال سقوط درخت و سقوط از کوه به ترتیب بالاترین آمار حوادث را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آماری که به مناطق ارتباط زیادی دارد، حریق‌های رخ داده در مناطق است، ادامه داد: مناطق ۱۰ و ۱۱ در بین مناطق به ترتیب بیشترین و کمترین میزان آتش‌سوزی را دارد، همچنین منطقه پنج بیشترین و منطقه ۱۱ کمترین میزان حوادث را داشته و منطقه پنج به دلیل وجود بزرگراه‌های اطراف و حوادث کوه صفه بیشترین حوادث را به خود اختصاص داده است.

آتشپاد دوم مطلبی با اشاره به اینکه بیشترین و کمترین تصادفات به ترتیب در مناطق شش و۱۱ رخ می‌دهد، تصریح کرد: در تیرماه امسال بیشترین اعزام نیرو را برای تصادفات داشتیم، ۹۳ مورد تصادف منجر به محبوسی و نشت بنزین شده است، همچنین در بازه زمانی ساعات ۱۲ تا ۱۴ و در روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین تصادفات رخ می‌دهد و بیشترین حادثه‌دیدگان بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که ۳۵ درصد آمار به این افراد اختصاص دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حوادث فرونشست در مناطق خاطرنشان کرد: منطقه پنج بیشترین آمار فرونشست و منطقه دو کمترین فرونشست را دارد، تقاضا دارم علت بروز این فرونشست‌ها بررسی شود و تنها به خاک‌ریزی و آسفالت اکتفا نکنید، بستگی به علتی که دارد اقدامات متفاوتی انجام شود، بیشترین فروریزش به ترتیب در خیابان‌ها، کوچه‌ها، بن‌بست‌ها و بزرگراه‌ها بوده است.

کد خبر 695834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.