برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ITEX به میزبانی مشهد مقدس

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی گفت: نمایشگاه «ITEX» در حوزه‌های فناوری اطلاعات ارتباطات، کامپیوتر، مخابرات، هوش مصنوعی، دوربین‌های مداربسته، شهر هوشمند، رمز ارزها، بلاک‌چین و نرم‌افزار برگزار خواهد شد.

علیرضا صدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره برگزاری نمایشگاه آیتکس به میزبانی شهر مشهد اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با همکاری ارگان‌های مختلفی از جمله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خراسان رضوی، اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری مشهد، اتحادیه صنف کامپیوتر، اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد انجام می‌گیرد.

وی درباره حوزه‌های برگزاری نمایشگاه «ITEX» مشهد افزود: این نمایشگاه در حوزه‌های فناوری اطلاعات ارتباطات، کامپیوتر، مخابرات، هوش مصنوعی، دوربین‌های مداربسته، شهر هوشمند، رمز ارزها، بلاک‌چین و نرم‌افزار برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی با اشاره به حضور متخصصان حوزه فناوری در نمایشگاه آیتکس تصریح کرد: هر نمایشگاهی بسته به حوزه فعالیت خود تعدادی از فعالان را جهت بازدید از نمایشگاه دعوت می‌کند؛ نمایشگاه آیتکس مشهد نیز از این قائده مستثنی نیست از فعالان و متخصصان مختلفی برای حضور در این نمایشگاه دعوت به‌عمل آمده است.

وی در راستای رویدادهای جانبی نمایشگاه آیتکس مشهد تصریح کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه، تعدادی رویداد آموزشی با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف تخصصی، در سالن نمایشگاه به صورت سمینارهای فشرده و کوتاه‌مدت آموزشی در حد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای بازدیدکنندگان برنامه‌ریزی شده است.

صدرزاده ادامه داد: مزایا، معایب و مخاطرات رمزارزها که یکی از فناوری‌های مهم روز دنیا است در سمینارهای جانبی نمایشگاه به علاقه‌مندان این حوزه آموزش داده می‌شود.

وی افزود: امروزه موبایل دیگر تنها یک وسیله ارتباطی نیست و وسعت فعالیت‌های آن به حدی رسیده است که می‌توان از موبایل به عنوان کامپیوتر کوچک جیبی یاد کرد، اما استفاده درست از امکانات این وسیله نیازمند آموزش است که در این راستا در طول نمایشگاه آموزش‌هایی از جمله امنیت، نگهداری اطلاعات، پیشگیری از هک و ورود افراد متفرقه به حریم خصوصی و کار با بعضی اپلیکیشن‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی «ITEX 2023» به میزبانی مشهد مقدس

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری «نمایشگاه ITEX» معرفی فناوری‌ها نه صنعتی کردن آن‌ها است. هرچند طی این نمایشگاه ممکن است تعدادی از صاحبان صنایع یا فعالان بخش تولید بنابر نیاز خود به نمایشگاه مراجعه و جهت ورود به بازار کار با یک فناوری ارتباط برقرار کنند.

وی در پایان گفت: هزینه برگزاری این نمایشگاه پشتوانه دولتی یا خصوصی ویژه‌ای ندارد و هزینه‌های آن از درآمد داخلی خود نمایشگاه تأمین می‌شود.

کد خبر 695457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.