اجرای طرح ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک با شتاب دنبال می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک، چهار شرکت مشارکت دارند و قرار است این شرکت ها در مدت ۲۴ ماه این طرح را به اتمام برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر اسدی امروز_ پنجشنبه بیستم مهرماه_ در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: با تقسیم‌بندی رقابت میان پیمانکاران ایجاد می‌شود و ساخت این طرح با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اینک کارگاه‌ها مجهز شده‌اند و کار در مرحله اجرا قرار گرفته است افزود: طرح اقدام ملی مسکن در حوزه روستا هم در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: در روستاهایی که شرایط منابع طبیعی و استعداد توسعه وجود دارد و مردم تمایل دارند از شهر به این روستا جابه‌جا شوند، زمین به متقاضیان به صورت رایگان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید در شهرهای جدید، حضور جدی داشته باشند و بستر لازم برای استقبال مردم در اسکان فراهم شود گفت: در شهرهای جدید باید حضور پزشک هم برای دریافت خدمات درمانی پیش‌بینی شود.

مدیرعامل شرکت عمران جدید امیرکبیر هم با اشاره به اینکه در شهر مهاجران یک هزار و ۲۰۰ واحد قرارداد منعقد شده است گفت: از این میزان قرارداد ۷۰۰ واحد منتظر اعتبارسنجی بانک است و در شهر جدید امیر کبیر هم یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی قرار داد منعقد و پیمانکار در انتظار اعتبارسنجی بانک است.

سعید میرزایی با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در مهاجران برای پرداخت وام به بانک ملت معرفی شده و کار به سرعت در حال انجام است اظهار کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی به شکل صنعتی ساز، نیاز به پیش پرداخت به پیمانکار وجود دارد.

وی افزود: باید ساز و کار مناسب برای پیمانکار پیش بینی و در نظر گرفته شود چراکه واحدهای صنعتی ساز، یک ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

هماهنگی برای تأمین برق سه هزار واحد مسکن ملی

مدیرعامل شرکت برق استان مرکزی هم از هماهنگی‌های لازم برای تأمین برق سه هزار واحد از طرح‌های مسکن اقدام ملی خبر داد.

حسین محمودی با بیان اینکه برای سایر واحدهای مسکونی که به مرحله اسکلت‌بندی برسند، این اقدام انجام می‌شود اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی طرح‌های اقدام ملی مسکن به شرکت توزیع برق اعلام شود تا همرسانی انجام شود.

ثبت نام ۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم از ثبت نام ۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد.

حمید انعامی با بیان اینکه از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند، اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی از محل صندوق ملی مسکن اختصاص یافته است.

وی افزود: پیرو قانون حمایت از جوانی جمعیت دو هزار و ۸۶۲ خانوار تاکنون در استان ثبت نام کرده‌اند و۸۵۷ خانواده مدارک خود را تکمیل کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه در مرحله اول، ۹۷ قطعه زمین و در گام بعدی ۱۱۰ قطعه زمین به متقاضیان واگذار می‌شود اظهار کرد: در راستای قانونی جوانی جمعیت در استان مرکزی تاکنون ۴۷۵ قطعه زمین اختصاص یافته است.

در این جلسه مصوب شد، پس از اتمام مرحله سفت‌کاری طرح‌ها، بلافاصله محوطه‌سازی و جدول کشی معابر انجام شود تا دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت‌های آب، برق و گاز مشکلی در توسعه شبکه‌های خود نداشته باشند.

کد خبر 695361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.