بهره‌‎برداری از طرح توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت

طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _پنجشنبه بیستم مهرماه_ در سفر عباس علی آبادی به استان فارس، طرح توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در شهرستان کوار انجام شد.

وی در دیدار با کارکنان این کارخانه و در پاسخ به مشکلاتی که از سوی مدیرعامل کارخانه طرح شد، افزود: ما به این مسأله واقف هستیم که در موضوع فولاد، توزیع همگن انجام نشده است اما دولت امروز همراه شماست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را بشناسد و آن را حل کند، خاطرنشان کرد: ما خواهان تغییر مسیر از رویکرد سنتی به مدرن هستیم، که برای تغییر این رویکرد باید به هر چه بیشتر صنعتی شدن برویم.

علی آبادی با اشاره به اینکه ایران در زمینه فولاد، رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد، تأکید کرد: کسب این رتبه بسیار حائز اهمیت است و ما همین حالا هم قابلیت تولید بیش از ۴٠ میلیون تن فولاد را داریم اما در مرحله باز مهندسی این مسأله هستیم و در آینده نزدیک به این رقم دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مسیر عمق بخشیدن به تولیداتتان پیش بروید و ما نیز باید گره‌های صنعت را باز کنیم و مطمئن هستم که آینده برای شما روشن است.

از جمله اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد، تکمیل زنجیره تولید و تأمین محصولات صنایع است

در این مراسم حمیدرضا ایزدی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید، تأمین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی، از اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد است.

وی افزود: دو طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد کوار تولید شفت‌های صنعتی، میله و میلگرد آلیاژی ۴۵۰ هزار تن ظرفیت سالیانه و الکترود گرافیتی (با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل صمت استان فارس ادامه داد: فاز اول این کارخانه در سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱. ۵ میلیون تن در سال به بهره‌برداری رسید و طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ نیز فازهای دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳. ۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱. ۸ میلیون تن به بهره‌برداری رسیده است. همچنین این شرکت در زمینه انواع گازهای صنعتی و تولید آهک کلسینه هم فعال بوده و طرح‌های توسعه دیگری نیز در دست احداث دارد.

کد خبر 695295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.