لندن، اولین شهر بدون خودروی جهان در آینده

نتیجه بررسی‌های مختلف حاکی از آن است که احتمالا لندن، پایتخت بریتانیا، اولین شهر بدون خودروی جهان باشد که تا سال ۲۰۵۰ رویکرد تردد صفر وسایل نقلیه در آن محقق خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نظرسنجی‌هایی که توسط گروهی از محققان میان بیش از دو هزار نفر از مردم بریتانیا انجام شد نشان داد که مردم این قلمرو بر این باور هستند تا سال ۲۰۵۰ تردد وسایل نقلیه در لندن به صفر خواهد رسید که به دنبال تحقق این هدف، پایتخت انگلستان به اولین شهر بدون خودروی جهان تبدیل خواهد شد. نتیجه این تحقیقات حاکی از آن بود که آمستردام در هلند، توکیو در ژاپن، کپنهاگ در دانمارک و پکن در چین نیز سال‌ها پس از لندن در لیست اولین شهرهای بدون خودروی جهان قرار خواهند گرفت. جالب است بدانید که یک متخصص هوش مصنوعی پس از مشاهده این نتایج، تصویری کلی از شهرهای اروپایی تا ۲۵ سال آینده ایجاد کرد که در آن بریتانیا در توسعه زیرساخت‌های سبز تردد از چین، عربستان و اروپا پیشی گرفته بود.

آینده بدون خودروی لندن

نتیجه نظرسنجی‌های مختلف حاکی از آن است که ۵۵ درصد از مردم بریتانیا بر این باور هستند که دوچرخه‌های معمولی و الکتریکی آینده حمل‌ونقل قلمرو را از آن خود خواهند کرد و این در حالی است که ۲۳ درصد از آن‌ها، تا سال ۲۰۵۰ اسکوترها را جایگزین وسایل نقلیه می‌دانند. حدود هشت میلیون نفر از مردم بریتانیا (۱۲ درصد) اسکوترهای برقی را سردمدار حمل‌ونقل قلمرو تصور می‌کنند، حال آن‌که ۱۰ درصد از آن‌ها نیز باور دارند که پیاده‌برهای برقی تردد عابران پیاده را در آینده تسهیل خواهد کرد.

لندن، اولین شهر بدون خودروی جهان در آینده

این پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها تا چه اندازه درست باشد، خیلی مهم نیست، اما آن‌چه مشهود است این است که مدیران در سراسر جهان عزم خود را جزم کرده‌اند تردد سبز را جایگزین عبور و مرور از طریق خودروها کنند که به دنبال آن، محیط زیست آینده بسیار سالم‌تر از امروز خواهد بود، چراکه نرخ انتشار گازهای آلاینده کاهش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که چنان‌چه تمام دو میلیون و ۶۰۰ هزار خودروهای ثبت شده کنونی در لندن با دوچرخه‌ها جایگزین شود، سالانه انتشار گاز دی‌اکسید کربن به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کاهش پیدا می‌کند که پیامدهای آن نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

بدون شک، تبدیل شدن لندن به اولین شهر بدون خودروی جهان چشم‌انداز کلی آن را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ وجود فضاهای سبز در پایتخت بریتانیا به میزان ۴۱ درصد افزایش خواهد یافت و توسعه مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز افزایش ۲۴ درصدی را تجربه خواهد کرد.

لندن بدون خودرو چه شکلی است؟

در یک نظرسنجی ملی دیگر که توسط شرکت اشتراک دوچرخه Swapfiets انجام شد، ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که تراموا روش اصلی حمل‌ونقل در سال ۲۰۵۰ خواهد بود، در حالی که یک‌چهارم مردم فکر می‌کردند که این وسیله نقلیه اسکوتر خواهد بود.

این نظرسنجی که برای کمک به تصور اینکه شهرهای سبز در آینده چگونه می‌شوند طراحی شده است، پیش‌بینی می‌کند که لندن از آمستردام، توکیو، کپنهاگ و پکن در انتقال به حمل‌ونقل سبز جلوتر خواهد بود. Swapfiets همچنین با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های ترافیکی و آمارهای فضای سبز نشان داد که لندن بدون خودرو چگونه می‌تواند باشد که هوش مصنوعی عکس پایین را به عنوان آینده لندن ارائه کرد.

لندن، اولین شهر بدون خودروی جهان در آینده

طرح مناطق کم‌انتشار و محله‌های کم‌ترافیک

اقدامات هوشمندانه لندن بر اساس طرح قیمت‌گذاری استفاده از خیابان‌ها که بسته به عواملی مانند مسافت طی شده، زمان و مکان، هزینه سفر را از رانندگان دریافت می‌کند، نقش مهمی در کنار گذاشتن خودروها در خیابان‌های لندن داشته است.

شهرداری لندن برای کاهش تعداد خودروها و بهبود کیفیت هوا، منطقه‌ای موسوم به «لندن داخلی» را به وسعت ۳۸۰ کیلومتر مربع ایجاد کرد که بزرگ‌ترین ناحیه از نوع خود در اروپا است و مزایای هوای پاک را برای میلیون‌ها لندنی چه در داخل و چه در خارج از این منطقه به ارمغان می‌آورد. این طرح به صورت بیست‌وچهارساعته در تمام روزهای سال به جز روز کریسمس فعال است و بر اساس آن تردد خودروهایی با آلایندگی بالا در آن‌ها برای بهبود کیفیت هوا محدود می‌شود.

انتظار می‌رود گسترش منطقه فوق کم‌انتشار Ulez، در کنار سایر استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر برای وسایل نقلیه سنگین که در مارس ۲۰۲۱ معرفی شد، انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx) ناشی از حمل‌ونقل جاده‌ای را تا ۳۰ درصد (پنج برابر میزان ملی) کاهش دهد.

به‌رغم تلاش‌های صادق خان برای بهبود مسائل مربوط به تردد خودروها، او همچنان در مورد مواردی مانند گسترش مناطق کم‌انتشار و معرفی محله‌های کم ترافیک (LTN) با مخالفت جدی مواجه می‌شود. با این حال، ثابت شده است که LTNها لندن را به مکانی سالم و قابل زندگی تبدیل کرده‌اند.

لندن، اولین شهر بدون خودروی جهان در آینده

کد خبر 695177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.