یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر پساب در استان مرکزی آماده واگذاری است

مدیر عامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: هم اینک یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر پساب در این استان آماده واگذاری است تا برای کم آبی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حشمت‌اله عباسی امروز چهارشنبه_ نوزدهم_ مهر ماه در همایش تخصصی آب و آینده اظهار کرد: استان مرکزی امسال سومین سال خشکسالی را تجربه کرده است که مواجه شدن با این پدیده و گرم‌ترین تابستان تهدیدی برای منابع آب است.

وی افزود: آبفا در استان مرکزی تلاش کرد منابع آب پایدار را تأمین کند تا شهروندان نگرانی در بحث آب نداشته باشند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان مرکزی با بیان اینکه نباید بدون برنامه، منابع آبی هدر رود تصریح کرد: متأسفانه هر سال ۵۰ تا ۸۰ درصد به آمار شهرنشینی اضافه می‌شود و بر اساس منابع علمی از هر چهار شهر یک شهر با بحران آب مواجه است.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد نفر دنیا با بحران آب مواجه می‌شوند افزود: در گذشته منابع کمی آب مورد توجه بود اما اکنون مشکل کیفیت آب هم به این مشکل اضافه شده است.

عباسی با بیان اینکه برای مقابله با این پدیده لازم است از ظرفیت دانشگاه و مباحث علمی استفاده شود گفت: سرانه مصرف آب در استان مرکزی با شیوع کرونا افزایش یافت و هم اینک سرانه مصرف در کشور ۱۹۴ لیتر است که باید برای این میزان مصرف، هشدار صادر شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد منابع آبی استان سطحی و ۴۰ درصد منابع زیرزمینی است خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل کمبود بارش، شرایط تأمین آب به ویژه در مناطق روستایی سخت بود که با اقداماتی مانند جهاد آبرسانی مشکل کم آبی روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی ادامه داد: در مرحله اول جهاد آبرسانی برای ۶۷ روستا با ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال و مرحله دوم برای ۱۱۵ روستا با ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به مناطق محروم از برنامه‌های دولت سیزدهم است گفت: ۳۴ شهر، ۱۲ شهرستان و ۸۶۳ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

عباسی ادامه داد: کمبود و خشکسالی تا سال گذشته موجب شد، ۱۱۵ روستا با تانکر آبرسانی شود و این تعداد امسال به ۷۹ روستا کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه توزیع آب سالم و بهداشتی از نظر کیفی و کمی مد نظر این شرکت قرار دارد اظهار کرد: مدیریت مصرف با صرفه جویی و اقداماتی مانند کاهش تلفات انتقال آب می‌تواند راه حل مناسبی برای کاهش مصرف آب باشد چراکه شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مراکز کشور هزینه گزافی دارد.

کد خبر 695082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.