اجرای طرح‌های پلیس راهور برای رفع معضل ترافیک در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت این پلیس به منظور رفع معضل ترافیک پرحجم در برخی از معابر شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: دو گروه عابران پیاده و موتورسواران بیشترین آسیب‌پذیری را در چرخه ترافیک دارند و آمارها نشان می‌دهند که ۸۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در استان اصفهان را همین دو گروه به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: موتورسواران به خصوص جوانانی که از این وسیله استفاده می‌کنند، باید بدانند این وسیله نقلیه به‌رغم کم قیمت و راحت بودن، آسیب‌پذیری زیادی در حوادث رانندگی دارد و بنابراین باید بیشتر به رعایت قوانین و مقررات رانندگی توجه داشته باشند و هنگام استفاده از آن کلاه ایمنی بر سر بگذارند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: عابران پیاده تصور می‌کنند که از هر نقطه‌ای از عرض خیابان می‌توانند عبور کنند در حالی که این‌گونه نیست و آنها نیز باید به مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و از نقاط امنی که تهیه شده عبور و مرور داشته باشند.

وی دیده شدن را برای موتورسواران و عابران پیاده بسیار مهم دانست و ادامه داد: پوشیدن لباس تیره در شب به ویژه هنگام عبور از عرض خیابان و تردد موتورسواران با موتورسیکلت بدون لامپ روشن بسیار خطرناک و حادثه‌ساز خواهد بود.

سرهنگ زارع با اشاره به گلایه شهروندان از ترافیک پرحجم در بعضی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر اصفهان گفت: یکی از دلایل تراکم ترافیک، وجود مراکز مهم اداری، پزشکی و اماکن دیدنی در مرکزیت شهر اصفهان است که تمام آنها در یک مکان جمع شدند و در بلند مدت باید نسبت به انتقال ساختمان پزشکان به نقطه دیگری در شهر اقدام شود.

وی بخشی از ترافیک سنگین خیابان‌های مرکز شهر اصفهان را مربوط به رعایت نکردن قوانین و مقررات توسط رانندگان مانند پارک‌های دوبل و مسدود کردن راست‌گردها و بخشی دیگر را مربوط به پیاده و سوار کردن سرویس‌های مدارس یا ادارات دانست و اضافه کرد: طرح‌های کوتاه مدتی را در دست اقدام داریم تا با فرهنگ‌سازی و اصلاح عملکرد رانندگان سرویس‌ها مشکل ترافیک معابر شهری اصفهان را تا حدودی رفع کنیم.

کد خبر 695042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.