افزایش ۴ برابری پذیرش اعسار در اجرای احکام مدنی و محاکم خانواده اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از افزایش چهار برابری پذیرش اعسار توسط قضات اجرای احکام مدنی و محاکم خانواده اصفهان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری اظهار کرد: بررسی و تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به آزادی زندانیان دارای محکومیت مالی که در شش ماهه نخست سال جاری توسط ستاد دیه استان آزاد شده‌اند و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد آزادی از طریق قبول اعسار توسط مراجع قضائی از مبلغ حدود ۵۲۰ میلیارد ریال به حدود ۲,۵۶۰ میلیارد ریال رسیده است که از رشد حدود چهار برابری حکایت دارد.

وی ادامه داد: حضور مؤثر و مستمر و دیدارهای چهره به چهره قضات اجرای احکام مدنی و محاکم خانواده در بند ویژه محکومان مالی و بند نسوان و تأکیدات صورت گرفته در راستای پذیرش اعسار از علل اصلی در آزادی چشمگیر زندانیان محکومیت‌های مالی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: تعداد افراد آزاد شده در شش ماهه نخست سال جاری، ۳۹۵ نفر با اختصاص مبلغ ۴۴۲ میلیارد تومان بوده است که در کنار پذیرش اعسار، حاصل تسهیلات بانکی، رضایت شکات، آورده مالی شخص محکوم و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان و خیران بوده است.

کد خبر 695011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.