افت ۴۱ درصدی سهام مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری

سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (نماد مدیریت) از سقف اردیبهشت‌ماه تاکنون افت ۴۱ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (نماد مدیریت) با ارزش بازار ۹۱۴ میلیارد تومان و سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی پذیرفته شده در بازار اول فرابورس است، در بازار روز دوشنبه این شرکت تا سطح قیمت ۳۰۳ تومان کاهش یافت و در گذشته نیز در سطح حمایتی ۳۰۰ تومان در حال نوسان بود، سهام این شرکت از سقف اردیبهشت‌ماه تاکنون افت ۴۱ درصدی داشته است.

افت ۴۱ درصدی سهام مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری

در این یادداشت نگاهی به گزارش ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ که شرکت روانه کدال کرده است، خواهیم داشت؛ در این گزارش سود و زیان از شرکت درآمدهای سود سهام برابر با ۱۳۰ میلیارد تومان، درآمد سود تضمین شده برابر با ۳۱۶ میلیون تومان، سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۶۶ میلیارد تومان و جمع درآمدهای عملیاتی برابر با ۱۹۶ میلیارد تومان بوده است که افت ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

هزینه‌های فروش و اداری برابر با با ۷ میلیارد تومان بوده که افت ۱۷ درصدی داشته و سود عملیاتی شرکت با کاهش ۲۶ درصدی به ۱۸۹ میلیارد تومان رسیده است، سود شرکت قبل از پرداخت مالیات همان عدد ۱۸۹ میلیارد تومان بوده است.

سود خالص شرکت برابر با همان عدد ۱۸۹ میلیارد تومان بوده است که افت ۲۶ درصدی داشته است، سود پایه هر سهم برابر با ۶۳ تومان بوده است.

مدیریت دارای پی بر ای پنج واحد است، اما شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر پایه پی بر ای معامله نمی‌شوند و اولویت ارزیابی اینها خالص ارزش دارایی یا nav است که بر اساس محاسبات انجام شده توسط برخی تحلیلگران نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی شرکت برابر با ۷۴ درصد است، زمانی که این نسبت زیر ۱۰۰ درصد باشد به این معنا است که شرکت با ارزش ذاتی خود فاصله دارد و در صورت بهبود شرایط بازار، روند آن صعودی خواهد شد.

کد خبر 694843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.