مقابله با ایران‌هراسی با نمایش آثار با کیفیت در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

تهیه‌کننده انیمیشن سفر به تاریکی گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان باعث می‌شود سطح و کیفیت کارهای ایران در معرض دید قرار گرفته و ایران هراسی موجود در جوامع خارجی برطرف شود.

محمدعلی بصیری نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سعی کردیم برای نسل امروز با به تصویر کشیدن فرهنگ، سبک زندگی و نوع پوشش‌هایی که در دوران گذشته وجود داشته هویت جذاب قدیم‌مان که از ما گرفته شده را به نشان دهیم تا این قشر به حفظ آن اهمیت دهند.

وی ادامه داد: به‌عنوان کارگران وظیفه خود می‌دانم این تصویرها را به نسل امروز نشان بدهم تا این قشر بتوانند از آن در برابر تحریف‌های امروزی حراست کنند.

کارگران انیمیشن سفر به تاریکی با یادآوری اینکه نام دیگر این انیمیشن گنج نمدی بود، تصریح کرد: از آنجایی که این انیمیشن به واقعه مسجد گوهرشاد نزدیک بود تصمیم گرفتیم اسم انیمیشن را سفر به تاریکی بگذاریم چراکه حس کردیم کاراکتر عماد در زمانی سفر می‌کند که موقعیت تاریک دارد.

وی با بیان اینکه نیاز داشتیم سلیقه مخاطب امروز را بشناسیم و با او ارتباط بر قرار کنیم، خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم کودک و نوجوان مخاطب اصلی کارها کودکان و نوجوانان هستند و از آن‌جایی که نظر این قشر برای ما در اولویت است، انیمیشن سفر در تاریکی را اینجا به نمایش گذاشتیم.

بصیری‌نیک با بیان اینکه امیدوارم این جشنواره در شهرهای دیگر نیز برگزار شود، ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان تنها جایی است که به سرمایه‌های فردای کشور اهمیت می‌دهد و بچه‌ها را برای دیدن کارهای تولید شده دور هم جمع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره فعالیت‌ها به صورتی شده که افراد می‌توانند با یک سیستم کامپیوتری با تیم‌های مختلف همکاری کنند، گفت: تولید انیمیشن کار گروهی است و بیشتر تهیه کنندگان برای شروع پروژه‌ای ترجیح می‌دهند تیم هدف را کنار هم جمع کنند و در محیط بزرگی پروژه‌ها را تهیه و ضبط کنند از این رو فرآگایند طولانی مدت پروژه با چالش و سختی روبرو می‌شود.

همچنین مهدی نخعی راد نیز با اشاره به موضوع انیمیشن سفر به تاریکی اظهار کرد: در تلاش بودیم تا واقعه تاریخی گوهرشاد را برای نسل جوان که با فرهنگ قدیم مشهد و ایران آشنا نیستند به نمایش بگذاریم.

وی افزود: ظرفیت جشنواره فیلم کودک و نوجوان خوب است و مخاطبان خوبی در ایران داریم از این رو باید تلاش کنیم تا تجربیات و ارتباطات بهتری با مخاطب برقرار کنیم.

تهیه‌کننده سفر به تاریکی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان باعث می‌شود سطح و کیفیت کارهای ایران دیده و ایران هراسی موجود در جوامع خارجی برطرف شود.

کد خبر 694772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.