انجام بیش از ۱۵۹ هزار ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در شش ماه نخست امسال

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از افزایش ماموریت‌های امدادرسانی اورژانس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شش ماه ابتدایی سال، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۵۹ هزار و ۸۱۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها ۱۱۲ هزار و ۷۴۱ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۴۷ هزار و ۷۳ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی، افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۳۱ هزار و ۲۶۲ مورد در مناطق شهری و ۱۵ هزار و ۸۱۱ مورد در مناطق جاده‌ای استان رخ داده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه تماس با ۱۱۵ از تمام شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در شش ماه ابتدایی سال کارشناسان پاسخگوی تلفنی ۱۱۵ به ۵۳۲ هزار و ۱۱۸ تماس امدادخواهی با اورژانس پاسخ داده‌اند.

وی به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این مدت بالگرد امدادی اورژانس ۳۶ بار به مأموریت اعزام شد و ۴۹ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری با بیان اینکه سه واحد امدادموتوری در شهرستان اصفهان و یک واحد در شهرستان شهرضا مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: در شش ماه ابتدایی سال، اورژانس موتوری استان در مجموع طی ۲۲۳۸ مأموریت به امدادخواهان امدادرسانی کرد.

وی ادامه داد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 694760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.