روایتی از دیدار با کاپیتان‌ها

حضور عوامل جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان در بیمارستان امام حسین(ع)، ما را به یاد یکی از فیلم‌های همین دوره از جشنواره به نام «کاپیتان» انداخت؛ فیلمی که در مورد کودکان مبتلا به سرطان بود و نامش این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش ایمنا، هفدهم مهرماه هم‌زمان با سومین روز از سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان، ویژه‌برنامه لبخند پروانه‌ها با حضور مجید زین‌العابدین، دبیر جشنواره و کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان، در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) برگزار شد. در این ویژه‌برنامه ابتدا مسئولان جشنواره و اصحاب رسانه با همراهی گروه نمایش عروسکی به عیادت کودکان بیمار رفتند و با اهدای هدایایی، از آن‌ها و خانواده‌هایشان دعوت به عمل آوردند تا در جشن لبخند پروانه‌ها شرکت کنند.

روایتی از دیدار با کاپیتان‌ها

سپس در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان برنامه‌هایی نظیر جنگ شادی کودکان به صورت زنده با اجرای عمو حامد و تن‌پوش‌های عروسکی اجرا شد که سبب نشستن لبخندهای زیبا بر لب این فرشتگان زمینی شد، کودکانی که ما را به یاد یکی از فیلم‌های همین دوره از جشنواره به نام «کاپیتان» انداختند؛ فیلمی که در مورد کودکان مبتلا به سرطان بود و نامش این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است.

در حاشیه این مراسم مجید زین‌العابدین، دبیر جشنواره از شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان بابت برگزاری متناسب جشنواره و برنامه‌های جنبی که در کنار اکران‌های سینمایی در محلات اصفهان برگزار می‌شود، تشکر کرد و در ادامه گفت: کودکانی که در بیمارستان‌ها شرایط سختی را می‌گذرانند، حق دارند از برنامه‌های جشنواره و شور و حال آن بهره ببرند.

روایتی از دیدار با کاپیتان‌ها

وی در رابطه با حمایت از ساخت فیلم‌ها با محتوای کودک و نوجوان گفت: هنرمندان و نویسندگان باید با توجه به مسائل مختلف کودکان از جمله بیماری‌ها، موفقیت‌ها و دغدغه‌های آنان، فیلم‌هایی بسازند و به برکت برگزاری جشنواره آن‌ها را به نمایش عموم در بیاورند.

کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز اظهار کرد: این جشنواره برای کودکان است و روز کودک بهانه‌ای شد تا کودکان اینجا هم کودکی کنند و بتوانیم از خانواده‌ها و کادر بیمارستان تکریم کنیم.

وی در ادامه گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فرصتی است تا فضای کودکی را به جامعه برسانیم و کودکان هم فرصت دیده شدن در جامعه را داشته باشند.

خبرنگار نوجوان: آناهیتا صفدریان

تصاویر: نورا دانشور

کد خبر 694605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.