جان باختن ۲۱۳ نفر در حوادث ترافیکی گلستان / شناسایی ۹۵ نقطه حادثه‌خیز و ۵۲ تقاطع ناایمن

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۱۳ نفر در حوادث مختلف ترافیکی حوزه استان گلستان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود شهرکی صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان دومین استان در کشور به لحاظ نقاط پرتصادف است، سال گذشته ۹۵ نقطه حادثه‌خیز و ۵۲ تقاطع ناایمن در گلستان شناسایی شد که بیشتر این تقاطع‌ها در سطح بزرگراه‌های استان به‌ویژه در محور کُردکوی به گرگان و کُردکوی به بندرگز است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین طول مسیر گرگان به علی‌آباد مسکونی است، بیشترین تصادفات برخورد خودرو با عابران پیاده گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان گلستان با اشاره به سفر رئیس پلیس فراجا به استان گلستان اضافه کرد: در این سفر طی جلسه‌ای با حضور استاندار، نقاط پرتصادف و محورهای خطرآفرین و پرتردد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نقاط حادثه‌خیز شناسایی و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بیشتر تمرکز ما در این نقاط و محورها باشد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در محور علی‌آباد به آزادشهر، ۲۲ نفر در محور گرگان به کُردکوی بر اثر حوادث ترافیکی جان باختند.

شهرکی خاطرنشان کرد: در گذشته محور آق‌قلا به بندرترکمن در صدر آمار تصادفات قرار داشت که با اصلاح این مسیر، شاهد کاهش تصادف هستیم. از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۳ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته آمار فوتی ۳۲ نفر افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان گلستان تاکید کرد: آمار حوادث ترافیکی منجر به جرح از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۶۶۳ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون بیشترین جان‌باختگان حوادث ترافیکی در گلستان، عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت گزارش شده است، گفت: فرهنگ‌سازی بهترین عامل کاهش تصادفات منجر به فوت در این حوزه خواهد بود و قانون‌گریزی و رانندگی خلاف جهت راکبان موتورسیکلت بیشترین عوامل تصادفات است.

به گزارش ایمنا، استان گلستان دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه اصلی، ۷۵۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴ کیلومتر راه فرعی، سه هزار و ۹۳۷ کیلومتر راه روستایی است و پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر مجموع راه‌های این استان است.

کد خبر 694543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.