مطالبات فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری کردستان پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: مطالبات فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان با بهره‌برداری مناسب از قابلیت‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی کردستان، علی نوری امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی «صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» در شهر سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه و خاصی در حوزه تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی است که ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان بافی دیوزناو، نقش مهمی در معرفی توانمندی‌های این استان دارد.

وی افزود: یکی از محورهایی که در سفر چند روز اخیر به کشور عراق و اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی و گردشگری در استان کردستان بود و بنا داریم در آینده نزدیک و با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی، نمایشگاه‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه در سطح استان برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه مطالبات فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری کردستان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه گردشگری، صنایع‌دستی و فرهنگی استان کردستان در این نمایشگاه به بهترین نحو معرفی شده و امید است با بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و همچنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی شاهد توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی در استان باشیم.

به گزارش ایمنا، در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سوغات و تولیدات مشاغل خانگی استان‌های کردستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی در قالب ٧۴ غرفه در شهر سنندج معرفی و عرضه می‌شود.

«نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» روز گذشته افتتاح شد و تا روز جمعه، بیست‌ویکم مهرماه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

کد خبر 694397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.