فرفره‌ کوچکم، تمام چیزی که دارم

در فیلم کوتاه «کاغذ روی شیشه» به مشکلات کودکان کار پرداخته می‌شود و اشاره می‌شود که کودکان کار شاید جیب‌های خالی، اما دلی لبریز از مهر و محبت دارند.

به گزارش ایمنا، «کاغذ روی شیشه» فیلمی انسان‌دوستانه است که به دغدغه‌های کودکان کار می‌پردازد و روند فیلم امید، بخشش، مانع، ناامیدی و ثمره است؛ دختر و پسری کم سن و سال که در فیلم کودکان کار هستند، با کاغذی روی شیشه مغازه مواجه می‌شوند که می‌گوید می‌توانند بدون پرداخت هزینه اقلام خوراکی تهیه کنند و این نقطه آغاز کنش فیلم است؛ قاب‌های بسیار خوب و پر حسی را از کودکان می‌بینیم، برق شادی در چشمانشان است.

دختر فرفره قرمزش را به پسربچه غریبه در مغازه می‌دهد و مانع یا گره فیلم، لحظه‌ای است که فروشنده می‌گوید زمان اعتبار نوشته تمام شده است؛ در این لحظه نمایی از کنده شدن کاغذ می‌بینیم که در پی آن قلب ما و کودکان هم از جا کنده می‌شود.

دختر و پسر خریدهایشان را رها کرده و در کمال ناامیدی بیرون می‌روند و اینجاست که ثمره بخشش را در تصویری دوست‌داشتنی و صمیمی از آینه بغل یک ماشین می‌بینیم؛ دختر و پسر خریدهایشان را گرفته‌اند و با شعف بالا و پایین می‌پرند که این پلان با تسلط کامل قاب بندی شده بود.

در «کاغذ روی شیشه» به حس‌ها، مشکلات و اینکه چقدر موضوع فقر در میان کودکان کار پذیرفته شده است پرداخته می‌شود و اشاره می‌شود که کودکان کار شاید جیب‌های خالی، اما دلی لبریز از مهر و محبت دارند.

خبرنگار نوجوان: نگار امینی

کد خبر 694180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.