دستاوردهای ایران در حوزه نظامی و سلامت برجسته‌تر از سایر بخش‌ها است

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی و سلامت برجسته‌تر از سایر بخش‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل باقری فرد امروز _ یکشنبه شانزدهم مهرماه _ در آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی اراک اظهار کرد: در اوایل انقلاب پزشکان هندی، پاکستانی و فیلیپینی بیماران ما را ویزیت و درمان می‌کردند اما امروز از این کشورها دانشجوی پزشکی وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت آموزش پزشکی در ایران اسلامی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران اسلامی از ۶۰ کشور مختلف جهان دانشجو پذیرفته‌اند و این مهم نشان دهنده کیفیت خدمات آموزشی کشور است.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: اوایل انقلاب بیماران صعب‌العلاج برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند اما امروز تمام تخصص‌ها در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیماران به خارج نیست.

باقری‌فرد با بیان اینکه ۱۵۰ رشته بالینی تخصص و فوق تخصصی در کشور داریم، ادامه داد: هیچ رشته پزشکی در جهان نیست که در در ایران اسلامی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امید به زندگی در کشورمان بسیار بالا است و قابل مقایسه با گذشته نیست گفت: این مهم نیاز به خدمات توانبخشی را بیشتر می‌کند و باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک، تنها دانشگاهی است که دانشکده توانبخشی دارد، تاکید کرد: باید رشته فیزیوتراپی هم در این مجموعه توسعه یابد.

باقری‌فرد با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در کشور گران و کمتر تحت پوشش بیمه قرار دارد، اضافه کرد: با راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی ارائه خدمات با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز با بیان اینکه ظرفیت درمانی اراک هم برای جذب دانشجو هم برای ارائه خدمات درمانی بسیار چشمگیر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمان در منطقه و دنیا پیشتاز بوده و الگو و سرمشق بسیاری از کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه باید از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهداشت استفاده شود، اضافه کرد: باید تجهیزات پزشکی در داخل کشود تولید و از وابستگی به خارج جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به کاهش نرخ زاد و ولد در کشور، اظهار کرد: برای رفع این مشکل باید اقدامات اثربخش برای افزایش موالید انجام شود.

امام جمعه اراک با اشاره به شکست اسرائیل در مقابل نیروی‌های مقاومت تصریح کرد: دنیای اسلام از این حرکت انقلابی مبارزان حماس برای رسیدن به اهداف آزادی فلسطین حمایت می‌کند.

آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه مجاهدان و مبارزان فلسطینی از گنبد آهنین و دیوار عبور کردند و از تجهیزات راداری گذشتند و افتخار کسب کردند، ادامه داد: از نظر اطلاعاتی این اقدام در نوع خود بی‌نظیر و ضربه سختی بر پیکره رژیم صهیونیستی بود.

کد خبر 694096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.