برگزاری جشن غنچه‌ها در ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد

جشن غنچه‌ها به مناسبت هفته ملی کودک در ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین نمادین جشن غنچه‌های نونهال پیش‌دبستانی روز _یکشنبه، شانزدهم مهرماه_ با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، جمعی از اولیا و حضور پرشور و نشاط نوآموزان پیش دبستانی، در دبستان غیردولتی پویا برگزار شد.

حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تبریک پیروزی غرورآفرین رزمندگان فلسطینی در عملیات «طوفان‌الاقصی»، کودکستان‌ها را محل شکفتن غنچه‌های جامعه دانست و اظهار کرد: توجه به دنیای کودکان و تربیت آنان برای آینده بر مبنای سند تحول بنیادین، باید مورد توجه مربیان قرار گیرد.

وی افزود: والدین و مدیران نظام تعلیم و تربیت درباره امور آموزشی و تربیتی کودکان مسئول هستند و باید محیطی شاداب و بانشاط را برای بازی و آموزش کودکان فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در آموزش و پرورش وظیفه داریم بستر را برای شکوفا شدن استعداد نوآموزان پیش دبستانی فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: آشنایی معلمان با حقوق کودکان نقش مهمی در تربیت آن‌ها خواهد داشت که این نکته باید مد نظر مربیان قرار گیرد.

سیدجلال رحیمی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تبریک هفته ملی کودک خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک از پانزدهم تا بیست‌ویکم مهرماه سال ۱۴۰۲ با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سال گذشته، تاکید کرد: برای نوآموزان پیش از دبستان، سازمانی به نام سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده که متولی تربیت و هدایت تربیتی نوآموزان پیش‌دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: فعالیت آموزشی بیش از ۱۱ هزار کودک پیش‌دبستانی در کودکستان‌های ۱۳ شهرستان و منطقه استان در سال تحصیلی آغاز شده است.

کد خبر 693940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.