زنگ آغاز برنامه‌های روز قم نواخته می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم از آغاز برنامه‌های روز قم با نواخته شدن زنگ این روز در دانشگاه قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد شامگاه شنبه-پانزدهم مهرماه- در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های «روز قم» در خانه تاریخی یزدان پناه برگزار شد، با اشاره به اینکه ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه (س) به شهر قم روز قم نامیده شده است اظهار کرد: امسال پنجمین سالی است که شهرداری قم در این زمینه برنامه‌هایی تدارک دیده است.

وی افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم برای ورود حضرت معصومه (س) و ایام روز قم جدول برنامه‌ای تدوین کرده است. هدف از اجرای این برنامه‌ها تقویت هویت شهری در قم است.

به گفته سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم، ورود حضرت معصومه (س) به قم یک ورود تمدن ساز است چرا که تشیع در قم تقویت شده و قم به مهد انقلاب اسلامی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نخستین سالی است که برنامه‌های روز قم مصوبه شورای فرهنگ عمومی را هم دارد افزود: یکی از مصوبات این جلسه این بود که مجموعه‌های فرهنگی شهر قم برای سال بعد بودجه مخصوصی در زمینه برنامه‌های روز قم در نظر بگیرند.

جشنواره ملی عکس قم برگزار می‌شود

طباطبایی نژاد گفت: شروع برنامه‌های روز قم در دانشگاه خواهد بود و زنگ روز قم در ۱۷ مهرماه در دانشگاه قم با حضور دانشجویان و اساتید به صدا در می‌آید.

وی ادامه داد: یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌ها در این زمینه کاروان استقبال از حضرت معصومه (س) است که به صورت نمادین هر سال ۲۳ ربیع‌الاول اجرایی می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اینکه جشنواره ملی عکاسی قم در همین ایام شروع به کار می‌کند اظهار کرد: این جشنواره با حضور عکاسان مطرح کشور با موضوع قم برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری پرده خوانی روایت قم در مدارس سطح شهر برای تبیین تاریخ و جایگاه شهر قم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

برگزاری همایش علامه ذوالفنون

طباطبایی نژاد ادامه داد: یکی از مشاهیر شهر قم که خدمات بزرگی به جهان اسلام داشت، حضرت آیت الله حسن زاده آملی است که امسال همایش ملی بزرگداشت ایشان با عنوان علامه ذوالفنون به مناسبت روز قم برگزار خواهد شد.

به گفته وی، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شاخص مدیریت شهری از دیگر اقداماتی است که در این روزها انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم افزود: رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی محله باغ پنبه که از محلات قدیمی شهر قم است، برنامه دیگری است که برای این ایام پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شروع جشنواره ملی افتخار شهر به منظور گسترش ورزش همگانی در تمام محلات قم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم اجرایی خواهد شد اضافه کرد: همایش پیاده روی خانوادگی با عنوان روز قم و اختتامیه المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب از دیگر برنامه‌های ورزشی پیش بینی شده برای این ایام است.

طباطبایی نژاد گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم چند سالی است که المپیاد ورزشی محلات قم را برگزار می‌کند که اختتامیه و اهدای جوایز به همراه شروع دور جدید المپیاد در این ایام خواهد بود.

کد خبر 693817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.