شوراها سکوی تبیین امر انتخابات هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مشورت دستور صریح اسلام است، گفت: شوراها سکوی تبیین در امر انتخابات هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی، امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در همایش شهرستانی شوراهای اسلامی که به مناسبت روز روستا در شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستورات و توصیه‌های اخلاقی و اجتماعی اسلام، همفکری و مشورت در امور فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت شورا و مشارکت از دیدگاه اسلام، افزود: این امر مقدس نیز مورد تاکید پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) است و با تکیه به این امر، بشریت از جهل و نادانی، ظلمت و تاریکی نجات یافتند، لذا امروز مسلمانان سراسر جهان مدیون رهنمون‌های منجی عالم بشریت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مشورت دستور صریح اسلام است، گفت: شوراها سکوی تبیین در امر انتخابات هستند.

وی خاطرنشان کرد: با رجوع به تاریخ صدر اسلام در ۱۴۰۰ سال قبل که بشر در اوج بدبختی و جهالت، به انحطاط رسیده بود با مبعوث شدن نبی مکرم اسلام (ص) همه مکلف به فرمان‌برداری از خداوند واحد شدند و هیچکس حق تبعیت و پرستش معبود دیگری را نداشته و ندارد.

رمضانی در ادامه به قیام سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی گریزی زد و گفت: آغاز حکومت جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ که به رهبری امام امت (ره) با دستان خالی و به پشتوانه عظیم و میلیونی مردم شکل گرفت، حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی سرنگون شد و برگ جدیدی از تاریخ برای مردم ایران گشوده شد.

وی به آغازین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان انقلاب بسیار تلاش کردند که حکومت نوپای اسلامی را بر زمین بزنند لذا با جنگ تحمیلی به این دشمنی دامن زدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و تدارکات نظامی و دفاعی دشمن در مقابل ایران نوپا، حتی بدون بند پوتین و سیم خاردار، خاطرنشان کرد: هشت سال کشور ما بویژه مناطق غربی از جمله استان کردستان آماج حملات وحشیانه بعثی‌ها بود، اما با رهبری معنوی و متکی به تعالیم دینی با پشتوانه مردمی جنگ را هم پشت سر گذاشتیم و رسیدیم به امروز که در تمامی زمینه‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۵ سال از عمر انقلاب می‌گذرد، یادآور شد: خوشبختانه در سطوح مختلف مادی و معنوی در اکثر عرصه‌های علمی و صنعتی به همت دانشمندان و جوانمردی و پشتکار جوانان خلاق، ایران سربلند در صدر جدول کشورهای جهان است.

رمضانی با بیان اینکه با وجود کسب دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان اما همچنان به دلیل بی کفایتی و بی مسئولیتی برخی مدیران، مشکلات مختلفی داریم که نیازمند رفع و بررسی است، گفت: مسئولان نسبت به عملکرد و وظیفه محوله خود پاسخگو باشند و اگر مسئولی برای توجیه کم کاری خود توضیحی دارد، ما گوش شنوا داریم.

وی در ادامه توسعه راه روستایی را در راستای رفاه شهروندان این مناطق ضروری عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات راه روستایی بهسازی جاده‌ها و هموار کردن مسیر تردد روستاییان رسالت خطیر مدیران مرتبط است.

کد خبر 693760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.