اقدام اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی، دامنه امنیت جمهوری اسلامی ایران را گسترش داد

استاندار اصفهان گفت: اقدامی که توسط اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی انجام شد، دامنه امنیت جمهوری اسلامی ایران را گسترش داد و اعتماد به نفس و خودباوری را در منظومه حرکت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی چند مدار ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان که همراه با آئین تجلیل از هم‌استانی‌های عضو ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنها بود، با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اگر بخواهیم حرکت سازمان، فرد یا مأموریت را تحلیل کنیم، باید هدف و مأموریت را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: هدف یک مأموریت، جایگاه و شأن و منزلت مجموعه‌ها را مشخص می‌کند، یکی از مأموریت‌های اصلی ستاد نیروهای مسلح که پیگیری می‌شود و افراد جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، مقوله توسعه ناوبری امنیت است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امنیت یکی از نعمت‌های خداوند است؛ لذا جایگاه امنیت در مراتب مفاهیمی که به عنوان ارکان اصلی حیات قلمداد می‌شود، در بالاترین رتبه قرار دارد و کنار اصل حیات قرار داده شده است.

وی ادامه داد: اقدامی که توسط اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی انجام شد، دامنه امنیت جمهوری اسلامی ایران را گسترش داد و اعتماد به نفس و خودباوری را در منظومه حرکت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی چند مدار ارتقا داد.

مرتضوی با اشاره به مأموریت خطیر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این مأموریت باید جزو نقاط عطف تاریخ مأموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اقدامات بزرگی به عنوان پیش‌زمینه ارتقای خودباوری و اعتماد به نفس در جمهوری اسلامی ایران انجام شده که ثمرات گرانقدری داشته است که به عنوان نمونه این ثمرات، می‌توان به گزارش‌های ارائه شده و نوآوری‌ها اشاره کرد.

خاطرات اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و خانواده‌های آنها ثبت شود

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم ثبت خاطره‌های اعضای این ناوگروه و خانواده آنها، اظهار کرد: کاری که خانواده این افراد انجام دادند، کمتر از فعالیت‌های انجام شده توسط نظامیان نیست و حرکت مردان بزرگ همیشه در کنار خانواده، همسران، پدران و مادرانی رقم خورده است که پشتیبان آنها بوده‌اند.

وی افزود: در اوج حرکت‌های دشمن برای تخریب کردن خانه‌های امید و خودباوری مردم جامعه در طول سال‌های گذشته، اتفاقی در مجموعه نیروی دریایی اتفاق افتاد و شاهد حرکت این عزیزان در آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی، اقیانوس‌های نزدیک و دورتر بودیم که به صورت مداوم بر افتخارات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه افزود.

مرتضوی تصریح کرد: این حرکت آخر، توأم با زمانی بود که دشمن تمام تلاش خود را در جنگی ترکیبی به مدد طلبید تا امید را در جمهوری اسلامی از بین ببرد و در این موقعیت است که ارزش این اقدام عزیزان مشخص‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: از روزی که ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سلامت به میهن رسید، در صدد بودیم که فرصتی فراهم شود و برای جلسه امروز نیز چند ماهی تدارک دیده و برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم خداوند متعال تمام مجاهدت‌های این افراد که با هدف ارتقای امنیت، خودباوری و حوزه‌های مأموریتی جمهوری اسلامی انجام شده است را اجر بخشد.

استاندار اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به روز روستا و عشایر اظهار کرد: در این روز باید از زحمات روستاییان و عشایر تقدیر و تشکر کنیم، قشر پرتلاش و مجاهدی که در تولید و تأمین مواد غذایی در جامعه نقش اساسی را برعهده دارد.

وی هم چنین با اشاره هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: مأموران انتظامی کشور در راستای تأمین امنیت جان‌فشانی می‌کنند و مقوله امنیت آن قدر اهمیت دارد که جایگاه، شأن و منزلت این عزیزان را به خوبی مشخص می‌کند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه امنیتی را که مثل هوا در اطراف ما جاری است، قدر بدانیم، گفت: این امنیت به بهای ریختن خون بهترین فرزندان این سرزمین به‌دست می‌آید.

مدیران دستگاه‌ها از مجمع بسیجیان استان، به عنوان بازوی مشورتی استفاده کنند

وی با اشاره به میزبانی اصفهان از جایزه مصطفی و جشنواره فن‌نما ادامه داد: در هفته گذشته شاهد افتتاحیه کنگره ملی سرداران و ۲۴ هزار شهید استان نیز بودیم که قرار است این کنگره با پیگیری‌های فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) فرایند یک‌ساله‌ای را طی کند تا بتوانیم با اجرای کارهای ماندگار، حماسه شهدا و دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

استاندار اصفهان به آغاز کار سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به میزبانی اصفهان اشاره کرد و گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در تلاش هستیم اصفهان را به عنوان میزبان دائمی این جشنواره معرفی کنیم و باید برنامه‌هایی با محتوای غنی و با جهت‌گیری‌های فرهنگی در تراز نظام جمهوری اسلامی ارائه دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسبی که مجمع بسیجیان استان در احصاء مشکلات و ارائه راهکار برای حل آنها دارد، گفت: از مدیران استان درخواست می‌کنم از ظرفیت‌های این مجمع به عنوان بازوی مشورتی استفاده کنند تا بتوانیم کارهای مؤثری در سطح استان انجام دهیم.

مرتضوی هم چنین در این جلسه از مدیران استان درخواست کرد تا با اهتمام بیشتری گزارش‌های مربوط به سهم اشتغال در دستگاه‌های خود را اتمام و ثبت کنند.

وی با اشاره به سامانه صدور مجوزها و رتبه نسبتاً پایین استان اصفهان در سال‌های گذشته اظهار کرد: با تلاش‌های صورت و دقت نظرهای صورت گرفته جایگاه استان در این بخش بهتر شده اما همچنان باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا ضمن تسریع در امور مراجعه‌کنندگان به جایگاهی در سطح استان اصفهان در کشور دست پیدا کنیم.

مرتضوی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در شناسایی قوانین مخل کسب و کار توسط دستگاه‌های مختلف و ارائه آن در سطح ملی شاهد بهبود فضای کسب و کار هستیم و رتبه استان در این بخش از ۲۳ به پنج ارتقا یافته است.

کد خبر 693758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.