نیروی انتظامی مدافع نظم و امنیت در جامعه است

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: جایگاه نیروهای مسلح به‌ویژه مجموعه نیروی انتظامی به عنوان حافظان و مدافعان نظم و امنیت در جامعه مهم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری پلیس استان چهارمحال‌وبختیاری غلامعلی حیدری در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مجموعه انتظامی در شرایط حساس با نثار جان خود، جانانه از امنیت مردم و کشور دفاع می‌کنند.

وی افزود: نظم، امنیت و اقتدار امروز جامعه مرهون تلاش و ایثارگری‌های حافظان نظم و امنیت در جامعه است.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک‌اشتر و توجه به جایگاه بالای نیروهای مسلح ادامه داد: نیروهای مسلح باید پاکدل، پاکدامن، صبور و مهربان در مقابل ضعیفان و قاطع در مقابل زورگویان و قانون‌شکنان باشند.

وی شجاعت، سخاوت، جوانمردی، اصالت و داشتن کارنامه درخشان را از ویژگی‌های مأموران نیروی انتظامی دانست و گفت: جایگاه نیروهای مسلح به‌خصوص مجموعه نیروی انتظامی به عنوان حافظان و مدافعان نظم و امنیت در جامعه بسیار بالا و مهم است و امروز مجموعه نیروهای مسلح و مسئولان امنیت، آرامش و قضائی چهارمحال‌وبختیاری با اهتمام و وحدت، انسجام و برنامه‌ریزی تلاش کردند امنیت و آرامش را برای استان به ارمغان آورند.

حیدری با بیان اینکه نیروی انتظامی نهادی برخاسته از مردم و برای مردم است، خاطرنشان کرد: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای تجلیل از بزرگ‌مردان نیروی انتظامی است که خاضعانه جان‌برکف اخلاص نهاده و از امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست و محافظت می‌کنند.

سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت: دستگاه‌های مختلف انتظامی، نظامی و امنیتی در تلاش برای برقراری نظم و امنیت، به عنوان اصلی‌ترین نیاز جامعه هستند.

وی افزود: امنیت یک تولید جمعی است و در صورت اینکه چرخه و کارکرد آن درست تنظیم شود شاهد نظم و امنیت مطلوب و بالا در جامعه خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه چهارمحال‌وبختیاری از استان‌های امن کشور است، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌ها این استان جز استان‌هایی است که میانگین وقوع جرم در آن نسبت به شاخص‌های تعیین شده در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی با اشاره به کارکرد پیچیده نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف از جمله خدمات، پیشگیری و تعقیب مجرمان گفت: رسیدن به جایگاه مطلوب در بخش امنیت اتفاقی و تصادفی نیست و حاصل تلاش، تدبیر و فعالیت شبانه‌روزی بوده است.

سردار امان‌اللهی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته انتظامی «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» نام‌گذاری شده است، افزود: در این هفته با اجرای ۷۰ عنوان برنامه در رده‌های مختلف به نقش افراد در نظم و امنیت اجتماعی، پیشگیری از بروز برخی مسائل، رعایت مقررات توجه ویژه می‌شود.

به گزارش ایمنا، آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح چهارمحال‌وبختیاری به مناسبت هفته انتظامی با برگزاری مراسم این نیروها امروز در استان برگزار شد.

کد خبر 693683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.