بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ آبان به مجلس می‌رود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳، اوایل آبان‌ماه به مجلس ارائه می‌شود، گفت: در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها، کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی در دستور کار قرار دارد تا منجر به کاهش تورم شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه، یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور داوود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان، رؤسای امور و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه، دوازدهم مهرماه ۱۴۰۲ برگزار و دو گزارش از سوی «کمیته منابع» و «کمیته مصارف» در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه با اشاره به اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اظهار کرد: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، اوایل آبان ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی، کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در بودجه ۱۴۰۳

وی خاطرنشان کرد: در فرایند تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم، لحاظ خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در تهیه و تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۳ کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی مدنظر قرار خواهد گرفت تا این مهم منجر به کاهش ناترازی‌ها و کاهش تورم شود.

الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود

منظور افزود: یک الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود تا شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت حداکثری، وضعیت بهره‌وری خود را بهبود دهند و همین مسئله باعث افزایش منابع و تحقق رشد اقتصادی بالاتر برای کشور خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت درآمدی دولت از معادن، گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود؛ با این حال وضعیت درآمدی دولت از معادن با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

رئیس سازمان برنامه بودجه تاکید کرد: ضروری به نظر می‌رسد سازمان برنامه و بودجه با تهیه قوانینی در خصوص افزایش میزان درآمد دولت از بخش معادن و بررسی آن در شورای عالی معادن، زمینه افزایش میزان درآمد دولت را فراهم کند.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو سطح به مجلس ارائه می‌شود

منظور ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو سطح به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، تمام کارگروه‌ها و معاونت‌ها جمع‌بندی نهایی خود را در خصوص سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که محوری‌ترین موضوع به موضوع مصارف و منابع اختصاص دارد، در اسرع وقت ارائه دهند.

وی تصریح کرد: سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ بایستی سریعاً تهیه و به هیأت دولت ارائه شود که بعد از تصویب در هیئت دولت، سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳، اوایل آبان‌ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

کد خبر 693647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.