سریال‌های فاخر تاریخی حافظ فرهنگ غنی سرزمینمان است

استاندار گیلان گفت: سریال‌های فاخر تاریخی حافظ فرهنگ غنی سرزمینمان است و باید تولید آنها در راستای انتقال واقعیت به نسل حال و آینده افزایش یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز جمعه چهاردهم مهرماه در جریان بازدید از مراحل تولید و ضبط سریال «مادر سوجان با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سیاهکل اظهار کرد: تاریخ گیلان مملو از وقایع و مفاخر ارزنده بسیاری است که هر کدام از آنها فارغ از نگاه کلیشه‌ای می‌تواند زمینه تولید یک فرآورده فاخر سینمایی یا تلویزیونی باشد.

وی افزود: آمادگی داریم ظرفیت‌های موجود استان گیلان را در راستای ساخت سریال‌های فاخر و ارزشمند، در اختیار صدا و سیما قرار دهیم تا واقعیت‌ها از نگاه جذاب دوربین و هنر به نسل نو انتقال یابد.

رئیس سازمان صدا و سیما نیز در ادامه این بازدید اظهار کرد: تولید فیلم و سریال در استان‌های مختلف کشور در راستای رویکرد عدالت گستری رسانه ملی است.

پیمان جبلی با بیان اینکه داستان‌های جذاب تاریخی، اجتماعی و تمدنی در همه جای ایران ظرفیت غنی برای تولید محتوا است، افزود: گیلان با توجه به ظرفیت‌های متنوع طبیعی، انسانی و هنری شایسته بهره‌مندی از شهرک سینمایی است.

وی با بیان اینکه گیلان و استان‌های شمالی از بهترین مناطق کشور برای نشان دادن جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها از قاب دوربین است، خاطرنشان کرد: تولیدات سریالی و سینمایی در استان‌های متعدد کشور یکی از مصادیق عدالت گستری است تا کارها از نمای آپارتمان نشینی و پایتخت نشینی خارج و به فضای طبیعی جای جای کشور منتقل شود.

تولید سریال «مادر سوجان» بیش از یک سال است که در شهر سیاهکل آغاز شده و قرار است در سه فصل تولید شود که در فصل اول، وقایع تاریخی سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ در گیلان در یک مجموعه ۶۳ قسمتی روایت می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن نقش و اهمیت زن در خانواده و جامعه است.

داستان این سریال قصه زندگی «سوجان» دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

سریال «مادر سوجان» به وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی آن دوران اشاره می‌کند و آداب و رسوم اصیل گیلانی با حضور بازیگران مطرح ملی و استانی به تصویر کشیده خواهد شد.

استاندار گیلان و رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در مناطق روستایی چالشم و لیشک از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل ضمن بازدید میدانی، دستورات لازم برای برنامه ریزی مناسب و تسریع در روند اجرای امورات برای احداث یک شهرک سینمایی با رویکرد فرهنگ گیلان در این منطقه را صادر کردند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان همچنین در سفر خود به سیاهکل، از روند اجرای کمربندی خیام این شهر بازدید کرد.

در این بازدید فرماندار شهرستان و شهردار سیاهکل گزارشی از چگونگی احداث این کمربندی که نقش مؤثری در تسهیل عبور و مرور و کاهش حجم ترافیکی منطقه گردشگری را دارد، ارائه کردند.

کد خبر 693456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.