سینما مظهر دیپلماسی عمومی است

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: سینما امروزه مظهر دیپلماسی عمومی و زبان مشترک ملت‌ها و کلید پیشرفت کشور است و سینمای کودک و نوجوان به همین میزان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید زین‌العابدین شامگاه جمعه_چهاردهم مهر ماه_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با بیان اینکه از برگزاری این دوره از جشنواره در اصفهان خرسندم، اظهار کرد: سینما امروزه مظهر دیپلماسی عمومی و زبان مشترک ملت‌ها و کلید پیشرفت کشور است و سینمای کودک و نوجوان به همین میزان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به شعار جشنواره امسال افزود: بچه‌ها کمال‌جو، آرمان طلب بوده و میل به سمت رفتن به قله دارند و امروز پس از ۴ سال وقفه در برگزاری حضوری جشنواره خانه آن سرشار از شور و شوق کودکان است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در اصفهان با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و جزئی از هویت اصفهان شده است؛ اصفهان شهر زندگی و در آن عقبه تمدنی و فرهنگی مشهود است و همگان به داشتن آن افتخار می‌کنند، خاطرنشان کرد: اصفهان شهر فرهنگ، هنر، صنعت و علم است.

وی در خصوص جزئیات آثار جشنواره امسال گفت: جشنواره امسال بیش از ۵۵۹ فیلم متقاضی اولیه در چهار بخش رقابتی در بخش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه فیلم‌های بلند و کوتاه داشت که در ادامه بیش از ۶۸ فیلم به بخش رقابتی راه پیدا کردند.

زین‌العابدین ادامه داد: حضور و فعالیت ۸۳۵ داور کودک و نوجوان، شور و اشتیاق بچه‌های اصفهان را نسبت به برگزاری جشنواره نشان می‌دهد و در این راستا برگزاری دوباره جشنواره در اصفهان مدیون تاکید و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد، برنامه‌ریزی راهبردی سازمان سینمایی، پیگیری و عزم جدی مسئولان استان، همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و مدیران شهری و مردم اصفهان است.

وی تاکید کرد: جشنواره برای همه بچه‌های ایران است و در این راستا، مسیر بچه‌ها به سمت قله است.

کد خبر 693390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.