ویژگی اصلی نمایشگاه «فن‌نما» تبادل فناوری است

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: برخی از شرکت‌ها عرضه فناوری دارند و تعدادی از مجامع مانند نهادها و ارگان‌های بزرگ اقتصادی متقاضی فناوری هستند و در این راستا نمایشگاه باید حلقه واسط بین این شرکت‌ها و اهرمی بین عرضه کننده و تقاضاکننده فناوری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد قطبی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در نخستین نمایشگاه فن‌نما در رابطه با حوزه فعالیتش اظهار کرد: جذب ایده‌های فرهنگی با ارائه امکاناتی همچون خدمات آموزش، راهوری، مشاوره، خدمات استقرار برای تبدیل شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در دستور کار است تا بتوان ایده‌های فرهنگی را در حوزه صنایع خلاق تجاری‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی نمایشگاه «فن‌نما»، تبادل فناوری است، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌ها عرضه فناوری دارند و تعدادی از مجامع مانند نهادها و ارگان‌های بزرگ اقتصادی متقاضی فناوری هستند در این راستا نمایشگاه باید حلقه و واسط بین این شرکت‌ها و اهرمی بین عرضه کننده و تقاضاکننده فناوری باشد.

قطبی با اشاره به فعالیت‌های جدی که در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق در کشور با تأخیر صورت گرفته، اضافه کرد: ورود کشور به عرصه علوم انسانی و صنایع خلاق از ابتدای دهه ۹۰ اتفاق افتاد و با ابلاغ زیست بوم نوآوری صنایع خلاق در نیم‌سال دوم سال ۹۵ وارد حوزه صنایع خلاق شدیم.

قطبی با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق در سال ۹۸ و فعالیت‌های صورت گرفته در ابتدای راه، تصریح کرد: در این نمایشگاه بخش‌های مختلفی چون فولاد، پتروشیمی، الکترونیک و بخش کوچکی صنایع خلاق وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن نما برای نخستین بار تاکید کرد: با توجه به اینکه مدل تبادل فناوری هنوز در کشور جایگاهی ندارد، زمان لازم است تا این نمایشگاه جایگاه اصلی خود را بیابد.

قطبی افزود: سال گذشته یک قانون تکمیلی برای حمایت از تولید دانش بنیان در مجلس تصویب و ابلاغ شد؛ این قانون کوچک، اما مناسب است که فرصت جدیدی را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در کشور هنوز درک درستی برای دانش بنیان ایجاد نکرده‌ایم. وجود نداشتن فهم فراگیر سبب شده موضوع دانش بنیان به دانشجویان و اساتید و مکان‌های خاص محدود شود.

کد خبر 693045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.