اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی و هنری حافظ با عنوان«حافظ شاعر زندگی»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از اجرای برنامه های هفته فرهنگی و هنری بزرگداشت حافظ با عنوان« حافظ شاعر زندگی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا قانعی امروز _ چهارشنبه دوازدهم مهر_ در نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته فرهنگی و هنری حافظ شیرازی از روز ۱۵ لغایت ۲۱ مهر در شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: از روز ابتدایی این هفته در جوار آرامگاه حافظیه مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون بداهه نویسی اشعار حافظ اجرا خواهد شد. همچنین از روز پانزدهم تا هجدهم ویژه برنامه‌های بزرگداشت حافظ برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود که مشاعره، حافظ خوانی دو زبانه و بازی‌های آشنایی کودکان با اشعار حافظ از جمله آنهاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین به اجرای یک ویژه برنامه شاخص در این ایام اشاره کرد و گفت: اجرای بخش‌هایی از اپرای بزرگ حافظ توسط ارکست سمفونیک فارس طی دو شب در محل تالار حافظ از برنامه‌های شاخص این هفته است.

قانعی ادامه داد: در هفته فرهنگی و هنری حافظ دیوار نگاره‌های شهر شیراز رنگ و بوی اشعار حافظ شیرازی خواهد گرفت و خیابان و گذر حافظ آذین بندی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به مناسبت روز حافظ، علاوه بر شهر شیراز و شهرستان‌های استان فارس برنامه‌های مختلف در سایر استان‌های کشور اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه به رایزنی‌های مختلف فرهنگی که در کشورهای مختلف صورت گرفته است تلاش شد تا جنبه‌های بین‌المللی هفته فرهنگی حافظ پر رنگ تر از گذشته باشد.

میزبانی از هیئت رسمی و دانشگاهی جمعی از پژوهشگران کشور هند از دیگر موضوعات مورد اشاره قانعی بود و وی افزود: با حضور اساتید برجسته کشور، جنبه‌های علمی این شاعر اندیشمند شیرازی بررسی و نقد می‌شود.

قانعی ادامه داد: در هفته فرهنگی حافظ، نشان بین‌المللی حافظ شیراز که برای اولین بار طراحی شده است با حضور میهمانان شاخص در مراسم اختتامیه رونمایی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار امیدواری کرد: تلاش خواهد شد با برنامه‌ریزی صورت گرفته بتوانیم با شناساندن شخصیت حافظ به مردم کشور بیشتر کمک کنیم.

قانعی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: مراسم بزرگداشت روز حافظ ۱۹ مهر ماه در جوار آرامگاه حافظ با حضور ریاست جمهوری و هیئت همراه ایشان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ارتقا سطح اجرایی برنامه‌ها از سطح استانی به ملی، برگزاری چهار نشست علمی ترویجی از ۱۵ تا ۱۸ مهر، برگزاری نشست‌های تخصصی به جهت معرفی حافظ، سلسله نشست‌های تخصصی مجازی با حضور اساتید برجسته و مطرح ویژه دانشجویان فارسی زبان در کشورهای استانبول، دبی، ایتالیا، استرالیا و بنگلادش، گلباران آرامگاه حافظ در صبح روز ۲۰ مهر با حضور مردم و اجرای ویدئومپینگ حافظ بر روی برج آزادی از جمله برنامه‌های شاخص اجرایی بزرگداشت هفته فرهنگی حافظ بود که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به آنها اشاره کرد.

کد خبر 693008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.