آماده‌باش فرمانداران و تیم‌های واکنش سریع در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: با توجه به اینکه بارش باران امروز و فردا در گیلان ادامه دارد، همه فرمانداران، دستگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع در سطح استان در آماده‌باش کامل هستند.

امیر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان از روز دوشنبه دهم مهرماه، بلافاصله ساعت ۱۶ عصر همان روز جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران را به ریاست معاون عمرانی استاندار و همه اعضای ستاد بحران برگزار کردیم و فرمانداران شهرستان‌ها نیز به صورت وبینار در جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه فرمانداران شهرستان‌ها انتظارات و خواسته‌هایی را در خصوص نقاطی که در سیل گذشته دچار آسیب و خسارت شده از دستگاه‌های اجرایی از جمله راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و آب منطقه‌ای مطرح کردند و در این راستا اقداماتی در شهرستان‌ها اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری سایر دستگاه‌ها، درختانی که در مسیر رودخانه‌ها با بارش شدید باران و سیلاب احتمال تخریب پل‌ها را دارند، نسبت به بی خطرسازی و جمع‌آوری آنها اقدام کنند.

مرادی تصریح کرد: پل آبنمای جاده کلیسران به خطیبان شهرستان شفت در سیل دو هفته گذشته دچار آب‌گرفتگی شده بود که به منظور کاهش احتمال خسارت، روز گذشته با کمک اداره آب منطقه‌ای اقدام به پاکسازی آن کردیم.

وی اظهار کرد: سیل روزهای پایانی شهریور در آستارا باعث تخریب پل سیبلی در محور آستارا به تالش شد و این مسیر را تا احداث پل جدید که تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد، مسدود کردیم، با دستور استاندار و کمک اداره راهداری، روز گذشته اقدام به نصب پل خرپایی و ایجاد مسیر جدید در روستای کانرود کردیم، تا خودروهای سبک محور آستارا به تالش با ترافیک کمتری از روی پل عبور کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان افزود: با توجه به اینکه در بارندگی‌ها حوادث احتمالی بیشتر در شب رخ می‌دهد، بنابراین همه دستگاه‌ها از شب گذشته تا صبح امروز در بیدارباش کامل بودند.

وی تصریح کرد: در عصر و شب روز سه‌شنبه احتمال بارندگی شدید تا حدود ۱۰۰ میلی‌متر در غرب گیلان به‌ویژه لوندویل پیش‌بینی می‌شد، اما بیشترین بارندگی با ۵۱ میلی‌متر در املش به ثبت رسید و بندر کیاشهر، لاهیجان و سیاهکل در شرق استان در جایگاه بعدی بیشترین بارش‌ها بودند.

مرادی با بیان اینکه در بارندگی شب گذشته با مشکل خاصی مواجه نبودیم، گفت: با اطلاع رسانی به موقع و صحیح رسانه‌ها و توجه جدی مردم به هشدارها باعث شده است که تا تاکنون صدمات و تلفات انسانی نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارش باران امروز و فردا در گیلان ادامه دارد، بنابراین همه فرمانداران، دستگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع در سطح استان در آماده‌باش کامل هستند.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران در کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند و گردشگران نیز از سکونت در خانه‌های استیجاری که در حریم رودخانه‌ها قرار دارد، خودداری کنند.

کد خبر 692941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.