مبلغ وام مسکن روستایی افزایش پیدا می‌کند + جزئیات

دولت قصد دارد مبلغ و تعداد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سقف وام ساخت مسکن روستایی از آبان‌ماه سال گذشته در حالی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید که فقط بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد و آن‌طور که سخنگوی دولت امروز اعلام کرده است، دولت قصد دارد رقم این وام را افزایش دهد.

در جدیدترین اظهارات، وزیر راه و شهرسازی اوایل شهریورماه به تسهیلات مسکن روستایی و افزایش آن اشاره کرد و گفت که این موضوع در دستور کار بوده و در شورای عالی مسکن بر آن تاکید شده است.

اما امروز، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در اظهاراتی اعلام کرد که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و موافقت هیئت وزیران، دولت با آئین‌نامه اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برای سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

به گفته وی، در سال گذشته مبلغ بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دادیم که هم این مبلغ افزایش پیدا می‌کند و هم تعداد تسهیلات.

بنیاد مسکن تعهد ساخت ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آماری که مسئولان بنیاد ارائه کرده‌اند تاکنون ۲۹۵ هزار واحد شهری و ۲۹۰ هزار واحد روستایی توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است.

بر این اساس، مجموع واحدهای در حال ساخت توسط بنیاد مسکن به ۵۸۵ هزار واحد می‌رسد، مردادماه سال جاری رئیس سابق بنیاد مسکن وعده داد که این رقم تا پایان سال به ۸۰۰ هزار خانه افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 692914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.