امواج بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از امروز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه شاهد عبور موجی بارشی از شمال غرب کشور خواهیم بود که موجب افزایش پوشش ابر، وزش باد شدید و در برخی از مناطق استان کردستان رگبار باران با احتمال رعد و برق می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، به تدریج از امروز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه شاهد عبور موجی از شمال غرب کشور خواهیم بود که موجب افزایش پوشش ابر، وزش باد گاهی اوقات شدید و در برخی از مناطق استان رگبار باران با احتمال رعدوبرق می‌شود.

وی افزود: طی این مدت شرایط بارش برای شهرستان‌های کامیاران، بانه، سروآباد و جنوب شهرستان‌های سنندج، دهگلان، قروه و مربوان به خصوص برای امشب تا اواخر وقت فردا چهارشنبه فراهم‌تر است‌.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه این موج می‌تواند باعث آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی نیز شود، ادامه داد: از روز پنجشنبه تا روز شنبه جو منطقه نسبتاً پایدار بوده و پدیده غالب طی این مدت وزش باد عمدتاً در بعدازظهرها و رشد موضعی ابر خواهد بود.

وی اضافه کرد: از لحاظ دمایی نیز تا اوایل هفته آینده میانگین دمای شبانه روزی تغییرات قابل توجهی نداشته و با نوسان دو تا سه درجه سلسیوس در همین محدوده باقی خواهد ماند.

پناهی خاطرنشان کرد: برای صبح جمعه امکان وقوع یخبندان شبانه و صبحگاهی در برخی از مناطق شرقی و شمالی استان وجود دارد.

کد خبر 692652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.