یکپارچگی خواهرخوانده‌ها نقطه عطف دیپلماسی شهری است

رئیس بنیاد علمی اکو با بیان اینکه یکپارچگی خواهرخوانده‌ها نقطه عطف دیپلماسی شهری است، گفت: خواهرخوانده‌های شهر اصفهان می‌توانند به‌صورت یکپارچه با یکدیگر در زمینه‌های اقتصادی، فنی، فناوری، تکنیکی و تاریخی همکاری داشته باشند، زیرا هرکدام ظرفیت خاص خود را دارند.

کمیل طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، خواهرخواندگی شهرها با یکدیگر را یک فرصت دانست و اظهار کرد: خواهرخواندگی بدون دلیل شکل نمی‌گیرد؛ شهری که اصفهان را خواهرخوانده می‌کند، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان را می‌بیند، بنابراین خواهرخوانده‌های شهر اصفهان می‌توانند به‌صورت یکپارچه با یکدیگر در زمینه‌های اقتصادی، فنی، فناوری، تکنیکی و تاریخی همکاری داشته باشند، زیرا هرکدام ظرفیت خاص خود را دارند.

وی با بیان اینکه یکپارچگی خواهرخوانده‌ها نقطه عطف دیپلماسی شهری است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که شهرها دارند، اصفهان می‌تواند مجموعه‌ای از توانمندی‌های خواهرخوانده‌ها را با خود مبادله کند و زمینه‌های لازم را برای تحول فراهم آورد.

رئیس بنیاد علمی اکو با اشاره به چالش‌های خواهرخواندگی شهرها ادامه داد: لازم است روی بعضی زیرساخت‌ها تلاش ویژه‌ای صورت گیرد و نیازها از جمله شناخت جامعه و افراد شکل گیرد تا خواهرخواندگی را توسعه ببخشد.

وی تاکید کرد: اگر قرار است با ۱۴ شهر خواهرخوانده باشیم، باید این شهرها به‌خوبی به شهروندان شناسانده شوند، بحث تبلیغات و رسانه‌ای شدن هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به خودی خود نوعی بازاریابی برای شهرها بوده، زیرا قرار است با خواهرخواندگی، کسب‌وکار نیز شکوفا شود.

طیبی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است روی زبان خارجی و توسعه آن از جمله زبان چینی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه بیشتر سرمایه‌گذاری شود؛ با توجه به اینکه زبان دوم مردم شهرهایی همچون اسلام‌آباد انگلیسی است، بسیار در این زمینه‌ها پیشرفت کردند و خانوارهای آن‌ها با سازمان‌های بین‌المللی به‌صورت شخصی فعالیت دارند، بنابراین زیرساخت‌ها باید درست شود.

کد خبر 692584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.