بانک‌ها برای جذب اعتبارات استانی اقدام کنند

استاندار کرمان گفت: اعتباری که برای استان گذاشته می‌شود، نباید به دلیل کوتاهی بانک، باقی بماند و جذب نشود در حالی که می‌تواند گره‌ای از مشکلات طرح‌ها یا گروه‌های مختلف باز کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار _امروز یکشنبه نهم مهرماه_ در شورای هماهنگی بانک‌های استان، اظهار کرد: بانک‌های دولتی عملاً مجبور هستند که جور دولت را بکشند و طبیعی است که نسبت مصارف و منابع بهم بخورد و حجم تکلیفی‌ها بالا رود.

وی با بیان اینکه بانک یک بنگاه است که لوازمی دارد و در بازار سرمایه هستند و باید جوابگوی مقررات بازار سرمایه، بانک مرکزی و نیازهای جامعه باشد، افزود: الان نسبت مصارف به منابع در بانک‌ها پایین‌تر آمده است؛ منابع افزایش دارند در حالی که مصارف افزایش نیافته است.

استاندار کرمان ادامه داد: اقتصاد کشور بانک‌محور است و عمده بار در سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه در گردش و تسهیلات تکلیفی، بر دوش بانک‌هاست، پس باید بیشتر پای کار باشند و کمک کنند.

وی با تأکید بر مشتری‌مداری و حمایت از سرمایه‌گذار، تصریح کرد: اعتباری که برای استان گذاشته می‌شود، نباید به دلیل کوتاهی بانک، باقی بماند و جذب نشود در حالی که می‌تواند گره‌ای از مشکلات طرح‌ها یا گروه‌های مختلف باز کند.

در این جلسه امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز بر حرکت بانک‌ها به سمت تولید و اشتغال و انجام دادن تکالیف بانکی از جمله وام‌های طرح نهضت ملی مسکن و تبصره ۱۸ تاکید کرد و گفت: گزارش مصارف بانک‌ها به صورت ماهانه اعلام شود.

کد خبر 692137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.