دومین جشنواره بزرگ نقاشی با محوریت «پسماند» در تالش برگزار می‌شود

سرپرست شهرداری تالش از برگزاری دومین جشنواره بزرگ نقاشی با محوریت «پسماند» ویژه کودکان شش تا ۱۲ سال خبر داد.

اسحاق قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دومین جشنواره بزرگ نقاشی با محوریت «پسماند» ویژه کودکان شش تا ۱۲ سال به همت مدیریت پسماند و روابط‌عمومی شهرداری و همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش روز دوشنبه، دهم مهرماه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر در میدان امام خمینی (ره) پارک شهر تالش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات جشنواره نقاشی تفکیک زباله، پاکبانان و محیط زیست است و کودکان شرکت‌کننده حتماً باید مداد رنگی به همراه داشته باشند، افزود: با حضور مسئولان شهرستانی و توسط داوران جشنواره به نفرات برگزیده جوایز نقدی و لوح سپاس اهدا خواهد.

سرپرست شهرداری تالش خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف آشنایی بیشتر کودکان با موضوع پسماند و آموزش آنها در خصوص نحوه تفکیک زباله، نحوه کار پاکبانان و حفظ و پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست برگزار می‌شود.

قربانی آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص موضوع مدیریت پسماند در جامعه را بسیار مهم و ضروری دانست، تصریح کرد: خانواده‌ها باید نحوه تفکیک زباله، کاهش تولید زباله و حفظ و پاکیزه نگه‌داشتن محیط زیست را از کودکی به فرزندانشان آموزش دهند.

وی با بیان در شهر و روستاهای اطراف تالش روزانه ۶۵ تا ۹۰ تن زباله تولید می‌شود و این مقدار در زمان ایام تعطیلات و حضور مسافر به ۱۰۰ تن می‌رسد، اظهار کرد: زباله‌ها پس از جمع‌آوری در محل دفن زباله ۱۰ هکتاری کریم محله قروق دفن می‌شود.

سرپرست شهرداری تالش گفت: این شهر دارای ۱۲ هزار و ۸۵۰ خانوار است و حدود یک‌سوم این خانوار در طرح آموزش و تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۶ هزار نفر جمیعت، در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 692067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.