کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها در گرو حل مشکلات روستاها است

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر مشکل روستاها در زمینه‌های زیرساختی و معیشت حل شود، شاهد مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوبعلی نظری امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ در دیدار با دهیاران بخش مرزداران در محل مسجد شهر مزداوند خراسان رضوی اظهار کرد: روستاها حائز اهمیت است و اگر بتوانیم مشکلات روستا را از نظر معیشت و اشتغال و زیرساختی برطرف کنیم، مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی بدون ورود مردم به صورت خودجوش به صحنه حل‌شدنی نیست، افزود: امکانات و ظرفیت در اختیار مردم روستا وجود دارد، بنابراین راهبرد اصلی باید تدبیر شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در کاهش مشکلات روستاها باید به صورت عملیاتی ورود پیدا کرد، ادامه داد: کاهش مشکلات روستا با نقش‌دهی به روستاییان به صورت عملی اتفاق می‌افتد.

نظری تاکید کرد: رویکردمان استفاده و نقش‌دهی به ظرفیت‌های مردم روستا است، زیرا مردم روستا مسئله را به‌خوبی می‌شناسند و اطلاعات کامل و جامع به مسائل روستا دارند.

وی با بیان اینکه با محوریت دهیاران و حمایت فکری و اجرایی و عملیاتی آنها مسائل روستا را حل خواهیم کرد، گفت: در این راستا جلسات حضوری با دهیاران آغاز شده است و مسائل را از طریق دهیاران پیگیری می‌کنیم، زیرا آبادانی روستاها برای ما اهمیت ویژه دارد.

کد خبر 692058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.